Dagsrevyen med sterk start på 2017.
Ole Kaland
Dagsrevyen med sterk start på året: Over 905.000 fulgte de første TV-sendingene
NRKs nyhetsflaggskip Dagsrevyen går inn i det nye året med imponerende markedsandeler. Har hatt opp mot 69 prosent av det norske publikummet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Der alle lineære TV-kanaler sliter med TV-tittingen, finnes det små lysglimt. I kringkastingen ble det spist kake nylig for å feire Dagsrevyens seertall.
Programmet kan skimte til med et snitt på 905.000 seere de fire første dagene. Det er 4.000 flere seere enn på samme tidspunkt i fjor, opplyser NRK.
– Dagsrevyen er uten sammenligning det mest sette nyhetsproduktet i Norge. Også i europeisk sammenheng er det få andre kringkastere som kan måle seg med NRK Nyheter når det gjelder publikum, sier nyhetsdirektør Alexandra Beverfjord i NRK.
Markedsandelen har også vært imponerende: I snitt de fire første dagene lå Dagsrevyen på 66 prosent mot 62 de samme dagene i fjor. Størst andel hadde de sist torsdag – da 69 prosent valgte Dagsrevyen på NRK1.
Nyhetsdirektøren mener det er staben bak nyhetsprogrammet som bør få hederen og æren:
– Det er en rasende dyktig desk og redaksjon som står bak disse resultatene, de evner å ta tak i de sakene som er viktige og vesentlige for det store publikummet i Norge.