ESPEN TJERSLAND forlater DN. (Foto: Øyvind Elvsborg)

DN-journalist Espen Tjersland forlater journalistikken og blir kommunikasjonsrådgiver i Leidar

40-åringen ser fram til å prøve noe nytt: - Jeg forlater en skadeskutt bransje, som virkelig har noen krevende år foran seg, sier Tjersland.

Espen Tjersland (40) er ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Leidar Norway AS. Tjersland har de siste 10 årene jobbet som journalist i Dagens Næringsliv.

Det melder hans nye arbeidsgiver tirsdag morgen.

Tjersland starter i Leidar i månedsskiftet oktober / november.

Han er journalistikkutdannelse fra Australia, og skal fram til neste sommer kombinere jobb med en Ececutive Master of Management ved BI.

I Dagens Næringsliv har Tjersland i over 10 år vært reportasjeleder og journalist i EtterBørs-redaksjonen.

Han har i tillegg jobbet på spesielle prosjekter både for Magasinet (lørdag) og D2. Før han begynte i Dagens Næringsliv, var han blant annet journalist i Bergens Tidende og VG samt redaktør for daværende Nordisk Tidende (Norway Times) i New York.

Ser fram til å prøve ny bransje

- Jeg forlater en skadeskutt bransje, som virkelig har noen krevende år foran seg. Det har vært en glede og et privilegium å jobbe med så mange flinke kollegaer i Dagens Næringsliv.

- Nå ser jeg imidlertid frem til å starte i Leidar, som har et veldig hyggelig og faglig sterkt kommunikasjonsmiljø, sier Espen Tjersland i meldingen.  

Morten Woldsdal, daglig leder i Leidar Norway, sier om nyansettelsen:

- Jeg har i mange år kjent Espen Tjersland som en meget profesjonell og dyktig journalist. Hos oss skal han bidra til å ytterligere styrke vår samlede kompetanse innen strategisk medierådgivning og krisehåndtering.

16 kolleger og snart overskudd

Leidar Norway har nå 16 medarbeidere.

Etter negative, økonomiske resultater i 2014 og 2015, som selskapet tilskriver oppstarts- og fusjonskostnader, meldes det at selskapet i år vil gå med overskudd. Byrået leverer alt fra kommunikasjonsrådgivning til kreative tjenester på digitale medier, design, reklame og film.

 - Etter fusjonen i fjor mellom daværende Leidar Consulting og Leidar Creative, har vi i år opplevd en stor etterspørsel hos kundene etter vårt fullintegrerte kommunikasjonskonsept, sier Woldsdal.

 

Til toppen