Førde-byrået Findriv lagde den beste lokalavisreklamen tredje kvartal, med jubileumskampanje for Volvo

Vant årets tredje runde i Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Findriv vant med en reklamekampanje for Frydenbø og Volvo, skriver Amedia om høstens kåring.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert kvartal kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

I forbindelse med Volvo sitt 70-årsjubileum i Sogn og Fjordane, fikk Findriv forespørsel om å utarbeide en kampanje for bilforhandleren Frydenbø.

Frydenbø ønsket å skape en personlig kampanje med nærhet til Sogn og Fjordane, synliggjøre rollen Volvo har hatt i fylket i 70 år, og hvilken posisjon de selv har hatt og har. De ønsket også at leseren skulle få en sterkere tilknytning til Volvo og besøke forhandler.

I juryens begrunnelse står det følgende:

Volvo forteller sin 70 år gamle lokalhistorie fra Sogn og Fjordane, fordelt på fem oppslag. Fine bilder, lærerikt og det at kampanjen er som skapt for lokalavis, er grunnen til at den vinner Tett På i tredje kvartal.

SE OGSÅ hele annonsekampanjen og alle annonsene (pdf) her!


Findriv presenterte en idé om å iscenesette fem tidsepoker fra Volvo sin historie i form av en bildeserie. Bildeserien skulle inneholde en tidsriktig bil sammen med mennesker i tidsriktige klær.

Historien skulle fortelles gjennom tilhørende tekst som tok for seg Volvo sin generelle historie og Volvo sin historie i Sogn og Fjordane. Den skulle også ta for seg sosiale og kulturelle aspekter ved familiens forhold til bil i aktuell tidsepoke.


Kampanjen er annonsert hos Firda, Firdaposten og Sogn Avis hver lørdag i juli over fem oppslag.

Bak vinnerkampanjen fra tredje kvartal i år sto følgende team: Tekstforfattar Kristine Slettehaug, grafisk design Ivar Høyvik og fotograf Espen Nyttingnes i Rakkar film og foto.


I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Sveinung Arnestad fra SMFB og Marie Sundling fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad:tech-konferansen i 2017. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2017.

Powered by Labrador CMS