TU Media-sjef Jan M. Moberg. (Bilde: )

Fra fagblad til heldigitalt mediehus - nå søker Teknisk Ukeblad nye eiere

- Søker ny strategisk partner og majoritetseier, skriver publisher Jan Moberg.

Teknisk Ukeblad har de seneste årene gått fra å være et ukeblad med beskjeden digital aktivitet, til å bli en «komplett digital virksomhet som også utgir et månedsmagasin».

For fem år siden hadde virksomheten 70.000 unike brukere i måneden - nå er tallet 2,6 millioner kroner, skriver ansvarlig redaktør og direktør Jan Moberg i en kommentar på TU.no mandag. 

Hvor han også «slipper bomben»:

Teknisk Ukeblad Media søker nå nye eiere.

Hovedeierne, fagforeningene NITO og Tekna vil være med videre, men søker nå en strategisk partner som kan eie medieselskapet sammen med dem.

Fordi tidene har forandret seg, som Moberg minner om når han beskriver en fortid som bare er få år tilbake:

- I glansdagene var virksomheten så het at telefaksen tidvis ble overopphetet av aktiviteten fra innkommende stillingsannonser – og våre selgere takket innimellom nei til flere annonser i bladet.

Nå må mediehuset stadig utvikle både innholdsproduksjon og forretningsmodeller.

Og nye tider med stadig utviklig, øker også risikoen. Det er i det bildet at Moberg nå har fått med seg eierne på å åpne opp for flere eiere - som kan bidra til denne utviklingen og satsingen.

Til toppen