Fra Storby til bygdebutikk: Elin Holand slutter i Schibsted for å bli kundesjef i Felleskjøpet Agri

Tidligere salgsdirektør fra Schibsted og Storby skal lede Felleskjøpets Kundetjeneste.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Elin Håland er ansatt som ny sjef for Kundetjenesten i Felleskjøpet Agri. Hun har de siste åtte årene jobbet i Schibsted Media, sist som salgsdirektør i Aftenposten Storby.

- For meg er Felleskjøpet en av de sterkeste og mest solide merkevarene i Norge, og jeg opplever at Felleskjøpet står for gode, sunne og bærekraftige verdier for landbruket og Norge.

- Når jeg nå velger å gå inn i Felleskjøpet så er det fordi jeg ønsker å jobbe med og for disse verdiene selv, sier Elin Håland.

Elin Håland har bred erfaring fra ledelse av salgs- og kundeorienterte team innen både media og reiseliv.

Hun har vært sentral i flere større omorganiseringsprosesser, og har bred erfaring innen endringsledelse. Hun var også sentral i implementeringen av ny salgskultur i Aftenposten.

I 2013 ble Elin Håland kåret til «Sales Manager of the Year 2013 – Schibsted Sales Awards». I tillegg var hun i 2015 én av fem nominerte til utmerkelsen «Sales Director of the year 2015– Women in Sales Europe».

- Elin har en bred og spennende bakgrunn som er svært verdifull inn i stillingen som leder for Felleskjøpets Kundetjeneste, sier Trond Fidje, direktør landbruk i Felleskjøpet Agri.

Powered by Labrador CMS