Joe Pulizzi, forfatter, foredragsholder og leder av Content Marketing Institute.

Mediapuls 121: Vi snakker med Joe Pulizzi, «kongen av content marketing»

PODKAST: Vi snakker ellers om 10-årsdagen for iPhone, litt DAB - og mest med mannen bak Content Marketing Institute.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

9. januar 2017 var det 10 år siden Steve Jobs og Apple lanserte iPhone, smarttelefonen som har endret måten vi lever, leker, lærer og jobber på – og som endret blant annet mediebransjen for alltid. Fra å konsumere nyheter i store papiraviser, blir nyhetene nå først og fremst levert på en liten, digital skjerm.

Det endret også hvordan vi forholder oss til reklame, og en av de store reklametrendene de siste årene har vært innholdsmarkedsføring og native advertising. Og for å diskutere disse markedsføringsmetodene har vi fått besøk av Mr Content Marketing himself, Joe Pulizzi fra Content Marketing Institute.

Samtidig blir en annen digital «nyvinning» markert. 11. januar klokken 11:11 ble FM-nettet slukket i Nordland. Nå er det DAB for alle penga. DAB er (visstnok) fremtiden, og hele verden følger med på verdens første land som stenger FM-båndet.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

 

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS