MediaPuls episode 87: «Alle selskaper som lykkes nå, er teknologiselskaper»

PODKAST: Flyselskaper blir banker, teleoperatører blir mediehus og nettbutikker blir apotek. Felles for de alle er at de først og fremst er teknologiselskaper.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Marius Karlsen er for tiden i New York og har slått av en prat med blant andre Are Traasdahl fra TapAd - og Robert Bole som jobber som strategisk rådgiver for medieselskaper som The New York Times, The Antantic og norske Byline Me.

I Norge deles det ut over 1000 priser i året, og øverst henger SKUP-prisen aller øverst. Nå henger SKUP-prisen for 2016 i en tynn tråd, for SKUP er raka fant.

Og som om det ikke manglet på priser, har MediaPuls valgt å dele ut en pris selv. En aldri så liten diplom som går til en særs dyktig programleder fra NRK som aldri har mottatt en pris.

Mobilen er fremtiden og de yngste viser vei. Det er de yngste som sitter med definisjonsmakt, og vi spør om de eldre redaktørene og sjefene vet å lytte. Det er på mobilen alt av innhold konsumeres, og det har begynt å bekymre Mediacom for hvordan dette vil slå ut på reklamemarkedet for radio over DAB.

I sosiale medier har vi testet ut Twitters nye TV-app til Apple TV, Xbox og Playstation. Google har utvidet det sosiale aspektet på YouTube, og Twitter utvider de «berømte» 140-tegnene fra 19. september.

Facebook og Twitter har valgt å delta i First Draft News-initiativet til Google hvor et av formålene er å filtrere bort feilinformasjon og forbedre kvaliteten på nyheter som spres i sosiale medier.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/282934282" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS