MediaPuls episode 99: Utdatert pressestøtte og markedsføring

PODKAST: Pressestøtten er like overmoden for endring, som dagens digitale markedsføring.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

MediaPuls ser nærmere på vinnerne og taperne i kampen om over 300 millioner kroner i norsk pressestøtte. Har den digitale markedsføringen satt seg fast i 90-tallet, og hva bør vi i så fall gjøre mer, mindre eller annerledes?

Mens AT&T kjøper opp mediehuset Time Warner for å tilpasse seg den digitale transformasjonen, går Telenor motsatt vei, og sier opp nærmere 200 ansatte. Vi ser litt nærmere på DDOS-angrepet som tok ned flere av våre digitale tjenester, Facebook som vil satse på ledige stillinger, Instagram som kommer med Live-streaming og Twitter som sier opp 300 ansatte.

Også deler vi ut MediaPuls sin mediepris for oktober.

Hør på MediaPuls via 

Tidslinje:

  • 00:00 – 01:20 – Innledning
  • 01.20 – 06:30 – AT&T kjøper Time Warner
  • 06:30 – 09:15 – MediaPuls sin mediepris for oktober
  • 09:15 – 14:15 – DDOS-angrep «tok ned» Netflix, Spotify og en rekke andre tjenester
  • 14:15 – 25:45 – Pressestøtten: Vinnerne, taperne – og fremtiden
  • 24:45 – 35:10 – Digital markedsføring er støkk i 90-tallet
  • 35:10 – 40:30 – Sosiale medier siden sist

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS