Denne sommeren skal Siri Urdal nyte det fine vært på Sørlandet.

Siri gikk på en dyr smell da hun var gründer: – Trodde prisen var oppgitt i NOK men den viste seg å være i USD...

Siri Urdal jobber som rådgiver og kundeansvarlig i Aptum.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

Neste ut er rådgiver og kundeansvarlig i Aptum, Siri Urdal.

– Hva gjør du i sommer?

– Jeg skal nyte det fine været på Sørlandet på en øy som heter Svinør. Planlegger også å gå Flørli-trappene, som består av 4444 trinn, samt ta turer til Kjeragbolten, Geiranger og Hardanger. En Oslo-tur blir det også med venner. Hadde gledet meg til Øyafestivalen, men kommer sterkere tilbake neste år.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Cover Me in Sunshine av Pink.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– Det er sikkert forskjellig fra byrå til byrå, men vi har gode interne systemer i Aptum, så det å samarbeide med kollegaer har gått veldig greit fra hjemmekontoret. Og heldigvis har det vært nok å gjøre for oss, som er bra med tanke på omstendighetene. Men jeg gleder meg likevel til å komme tilbake på kontoret og til ting blir «normale» igjen.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

Selv om han ikke er en bransjeperson, synes jeg Espen Nakstad i Helsedirektoratet har gjort en flott kommunikasjonsjobb både i fjor og i år, og således fortjener å bli trukket frem.

– Hva er årets flause til nå?

– Årets flaueste flause må være da jeg falt av skitrekket på hytta. Jeg stod på snowboardet og holdt på å sjekke telefonen da det kom en veldig uforutsett dump etterfulgt av ett rykk. Ikke så kjempestas for barna som kom rett bak... Men vi ler ennå av opptrinnet, for jeg er ikke den stødigste på brettet uansett, så multitasking på toppen av alt var definitivt en dårlig idé.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Jeg har nok ikke gjort noen store tabber i Aptum, men i Morild Norway, som jeg startet i 2011, bommet vi på valutaen en gang; trodde prisen var oppgitt i NOK mens den viste seg å være i USD...

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Vær nysgjerrig, ivrig, sulten på å lære noe nytt og hold deg alltid oppdatert.

Powered by Labrador CMS