Laila Lovise Bjølgerud, og Katrine Mevatne, avdelingsleder for Deadline i Bodø.
Deadline
Byrået utlyste egentlig bare et vikariat, men med Laila på søkerlisten gikk de all inn og tilbød fast jobb
Det nordnorske byrået gjør sin sjette ansettelse for året.
– Det satses i Nord-Norge for tiden, både nasjonalt og internasjonalt, og jeg gleder meg til å være med på denne utviklingen.
Det sier Laila Lovise Bjølgerud, hun er nå ansatt som kommunikasjonsdesigner i film- og eventselskapet Deadline. Der skal hun jobbe med konseptutvikling, design og kommunikasjon.
Utdannet i Australia
– Jeg brenner for Nord-Norge, og for at nordnorske merkevarer skal lykkes. Det har jeg gjort helt siden jeg kom hjem fra Australia med en fersk bachelorgrad i sekken, sier hun i en pressemelding.
I tillegg til en bachelorgrad i kommunikasjonsdesign fra Royal Melbourne Institute of Technology, har hun med seg bred erfaring fra den kreative bransjen i Nord-Norge.
Hun startet karrieren som designansvarlig i design- og eventbyrået Cubric.Etter Cubric gikk ferden innom flere design- og kommunikasjonsbyråer, deriblant hennes eget byrå, Lollo Design. Bjølgerud sto blant annet for den aller første grafiske profilen til Parkenfestivalen, og også Bønner i byen, Musikkfestuka, Eben, Lulu og Esperanza frisører har fått nyte godt av hennes kreative kompetanse.
– Stor kreativ ressurs
De siste årene har hun jobbet med grafisk design og produksjon i JB Reklame og som senior designer/medierådgiver i Jobbnorge.
Når Bjølgerud tiltrer den nye stillingen til høsten, blir hun selskapets sjette nyansatte det siste året.
– I utgangspunktet lyste vi ut et vikariat, men med Laila på listen benyttet vi anledningen til å tilby fast stilling. Hun er en stor kreativ ressurs som har en unik evne til å tenke helhetlig rundt design og kommunikasjon, forteller Katrine Mevatne, avdelingsleder for Deadline i Bodø.