NYTT STYRE: Bak, fra venstre - Lars Terje Grorud fra JCP Event, Kristian Majer fra Garrison Group, Anders Bakke Ingebrigtsen fra Orkla Foods, Hilde Westphal fra Nordea og Bettina T. Rognås Ellefsen fra Gambit H+K. Foran, fra venstre: Mali Elin Smogeli fra Siemens, Christian W. Jansen fra Dekode, Marianne Otterdahl Møller fra Making Waves (styreleder), Anna Hvinden fra MFO (Daglig leder) og Martin Ygre fra Norsk Toppfotball. Ikke tilstede: Martine Ågedal Hansen fra MTG TV og Charlotte Førli fra P4. (FOTO: Markedsføringsforeningen i Oslo)

- Store ting skal starte med MFO, og vi skal være det nettverket markedsførere i Oslo trenger

Markedsføringsforeningen i Oslo har valgt nytt styre - og styreleder Marianne Otterdahl Møller har store ambisjoner.

Markedsføringsforeningen i Oslo forteller i en pressemelding om et begivenhetsrikt år - med ansettelse av daglig leder og innflytting i nye lokaler.

Nå har foreningen også fått et nytt styre på plass. Ambisjonen fremover er å ta en enda større rolle i markedsførernes hverdag.

Det forteller nyvalgt styreleder Marianne Otterdahl Møller fra Making Waves. som tar over vervet som styreleder etter Tanja Schøien:

– Jeg gleder meg over muligheten til å være styreleder i en så initiativrik forening som MFO. Min ambisjon er å utnytte foreningen sitt fulle potensiale.

- Vi skal i større grad tilby innsikt og verktøy som vil gjøre markedsførere enda bedre rustet til å gjøre ting smartere i sin bedrift. Store ting skal starte med MFO, og vi skal være det nettverket markedsførere i Oslo trenger sier Otterdahl Møller.

Ny daglig leder og nye kontorer


Når foreningen skal oppsummere året peker de på en rekke vitale satsinger:

I 2015 markerte MFO sitt 100-årsjubileum og fikk i denne anledning ny visuell profil.

Samme år ble Anna Hvinden ansatt som daglig leder og MFO flyttet inn på MESH.

Ifølge Hvinden vil både tilbud og aktivitetsnivå i foreningen fortsette å øke.

– Mitt mål er å både ivareta MFO sine grunnverdier, men også bruke vår historie som en plattform for videreutvikling og fornying, sier hun.

- Sammen med det nye styret skal jeg sørge for at MFO i enda større grad blir en møteplass hvor folk kan dele erfaringer og inspirere hverandre. Dialog mellom medlemmene blir derfor et enda viktigere satsningsområde for MFO, fortsetter Hvinden.

- Styret speiler medlemsbasen


I tillegg til Otterdahl Møller og Hvinden, ledes MFO av et arbeidende styre, med en bred sammensetning fra flere bransjer og sider av bordet. Det understreker MFO som viktig for foreningens arbeid.

Foruten leder, bestå styret for 2016 av

  • Martin Ygre fra Norsk Toppfotball
  • Martine Ågedal Hansen fra MTG TV
  • Charlotte Førli fra P4
  • Kristian Majer fra Garrison Group
  • Lars Terje Grorud fra JCP Event
  • Anders Bakke Ingebrigtsen fra Orkla Foods
  • Christian W. Jansen fra Dekode
  • Hilde Westphal fra Nordea
  • Mali Elin Smogeli fra Siemens
  • Bettina T. Rognås Ellefsen fra Gambit H+K

Lover lærerike arrangementer

Markedsføringsforeningen omfatter bransjer og fagområder med stadig større «glidning». Med en digital utvikling der salg, kommunikasjon/PR- og markedsføring stadig overlapper.

Og det ligger kanskje bak rekordoppmøtet på MFOs arrangementer denne våren - med stadig behov for læring.

– Vi er i kontinuerlig endring i tråd med våre medlemmers ønsker. Fremover vil vi fortsette å satse på temaer som krysser disipliner, men i større grad også ha arrangementer hvor våre medlemmer kan lære med og av hverandre. Vi gleder oss til et begivenhetsrikt 2016 og 2017!, sier styreleder Marianne Otterdahl Møller.

Disse arrangementene har MFO gjennomført så langt i 2016:

  • 22. januar: Frokostmøte - De 6 viktigste forbrukertrendene i 2016 med Victoria Foster/Trendwatching London
  • 22. januar: Workshop - Fra trender til kunderettet innovasjon med Victoria Foster/Trendwatching London
  • 4. februar: Kurs - Bli en mester på Instagram med Neolab by KnowIt
  • 19. februar: Casedag - Innholdsmarkedsføring i praksis – slik jobber de store mediehusene med P4, TV2 og Dagbladet
  • 6. mars: Frokostmøte - Lær hvorfor DU som fremtidens markedsfører må tenke som en gründer med Carine Zeier/Zeier&Co
  • 17. mars: Norwegian Marketing Summit 2016 og kåring av Årets Markedsfører 2015 med MFO, BI, Kampanje og MF
  • 6. mai: Frokostmøte – Slik når du YouTube generasjonen med Per Øivind Skard/Nordic Screens
  • 25. mai: Kurs - Effektiv markedsføring på Facebook: Dette må du kunne i 2016 med Ingvild Moen/Resonate
  • 27. mai: Frokostmøte  - Hva kan du lære av merkevaren Norge? med Cathrine Pia Lund/ Innovasjon Norge
  • 9. juni: MFO+MESH sommerfest med miniforedrag for alle medlemmer
Til toppen