Kristin Gjelsvik står bak bloggen Styleconnection. Nå har hun fått Sunn fornuft-prisen.

Sunn fornuft-prisen 2016 til Kristin Gjelsvik. Lisa Skaar Næss skrev «Årets beste innlegg»

- Vinneren viser hvilke muligheter som ligger i å påvirke positivt i en blogg. Hun gir andre bloggere noe å strekke seg etter, sier juryen om Gjelsvik og Styleconnection.no. Les mer fra tidenes første Sunn fornuft-priser.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Sunn fornuft-prisen 2016 ble arrangert på Villa Sult – Institutt for spiseforstyrrelser mandag 28. november.

Årets hovedpris gikk til Kristin Gjelsvik, som står bak bloggen styleconnection.no, skriver arrangørene i en melding mandag kveld.

I sin beskrivelse skriver juryen (bestående av initiativtaker Susanne Kaluza, Kvinneguiden-redaksjonssjef Inger-Lise Kvås, skuespiller Ulrikke Falch og psykologspesialist Bente Sommerfeldt):

Vinneren av Årets Sunn Fornuft-pris har engasjert seg sterkt mot skjønnhetspress hos unge jenter generelt og mot kosmetiske inngrep spesielt. Hun brenner for at selvtilliten til unge mennesker ikke skal defineres ut i fra hvor store lepper de har, hvor stor rumpe de har, eller hvordan de ser ut. Vinneren viser hvilke muligheter som ligger i å påvirke positivt i en blogg. Hun gir andre bloggere noe å strekke seg etter.

 

I tillegg ble det delt ut følgende priser:

• Årets Treningsblogg - Pia Seeberg (piaseeberg.no)

• Årets Moteblogg - Stine Steen (stinesteen.no)

 Årets Matblogg - Maria Marisol (bymariamarisol.blogg.no)

• Caroline Ingebrigtsen (carolinesverden.com) fikk hederlig omtale

• Kvinneguidens lesere har stemt frem Årets Beste innlegg. Denne prisen gikk til Lisa Skaar Næss (lisaskaar.wordpress.com) for følgende innlegg: http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/fa-bedre-kroppsbilde-1699715.ece

 

201 bloggere støtter plakaten

201 bloggere og influencers støtter nå Sunn fornuft-plakaten. Denne består av ti retningslinjer for dem som ønsker å skrive om trening, kosthold, kropp og lignende uten å bidra til økt kroppspress hos leserne sine.

Plakaten ble lansert 13. juli og er utarbeidet i samarbeid mellom Kvinneguiden.no/Egmont Publishing, psykiater Finn Skårderud, United Influencers, Bonnier og Aller.

I november sluttet Kamille seg til plakaten, som første magasin ut.

 

 

Powered by Labrador CMS