VICE kommer til Norge - i hvert fall i form av et salgskontor, for å kommersialisere på trafikken.

Vice sikter mot Norge og vil åpne «kommersielt innholdsbyrå» her til lands

Etablerer salgskontor i Oslo. - Vi har mye trafikk herfra, så dette er et naturlig steg, sier den utradisjonelle mediegruppen.

Oslo (NTB): Det internasjonale mediekonsernet Vice sikter seg inn mot Norge og åpner et kommersielt innholdsbyrå i Oslo over nyttår.

– Innen 2017 er målet vårt å ha etablert et lokalkontor med ansatte i Oslo. Vi har veldig mye nettrafikk fra Norge, så dette er et naturlig steg for oss å ta, sier administrerende direktør for Vice Scandinavia, Frederik Andersen, til Dagbladet.

Vice startet som et kult-magasin i Canada for over 20 år siden, og har utviklet seg fra å være et kunst, kultur- og livsstilsmagasin til å bli en internasjonal mediebedrift med lesere og seere over hele verden.

Målgruppa er hovedsakelig unge mennesker.

Selskapets hovedsete er i New York, men etableringen i Norge blir ikke den første i Skandinavia. Fra før har konsernet avdelinger i Stockholm og København.

Mye skryt har fulgt siden oppstarten, men med veksten har bedriften også fått noe kritikk, blant annet av det anerkjente tidsskriftet Columbia Journalism Review (CJR).

– Vice beveger seg på grensen mellom underholdning og journalistikk. De har praktisert det første, men vil nå bli kjent for det siste, skriver CJR.

Til toppen