Trine Eilertsen, sjefredaktør i Aftenposten.
Trine Eilertsen, sjefredaktør i Aftenposten. (Foto: Jan Magnus Weiberg-Aurdal)

Aftenposten passerer 130.000 digitale abonnenter

– Det som er gledelig er at betalingsviljen beviselig er svært høy, sier sjefredaktør i Aftenposten Trine Eilertsen.

Aftenposten har opplevd digitalvekt under koronaens år, og har passert 130 000 digitale abonnenter. Avisen har dermed overgått sin egen målsetning for 2020.

Det opplyser avisen i en pressemelding.

–  Vi var rett og slett usikre på om det lå en fremtid her, noe som virker ganske fjernt i dag, hvor nesten 80 prosent av inntektene våre kommer fra nettopp brukerbetaling, sier Trine Eilertsen, sjefredaktør og administrerende direktør i Aftenposten. 

Aftenposten har operert med digital brukerbetaling siden 2013, og Eilertsen forteller at tidligere år gikk antallet digitale abonnenter for første  forbi antallet papirabonnenter

– Det som er gledelig er at betalingsviljen beviselig er svært høy. Å sikre at vi kontinuerlig skaper nok verdi og premium innhold for våre abonnenter er høyt prioritert, sier Eilertsen.  

Til toppen