Aller Media samler 200 byråansatte i ett konsern – Per Engh Halvorsen blir toppsjef

Aller Media samler alle sine norske marketing selskaper i byrånettverket Ahead Group i et eget konsern under navnet Ahead Group Norway AS

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det melder Aller Media i en pressemelding onsdag. 

– Dette skal bli en av de største og mest kraftfulle byrågrupperingene i Norge, tilpasset den nye mediehverdagen, sier Per Engh Halvorsen, som blir administrerende direktør i det nye selskapet, ifølge meldingen. 

head Group Norway omfatter selskapene Hyper, OMG, Nova Vista, Uniform og Redink samt datterselskaper av disse. 

Samlet omsetter selskapene for ca. 450 mill. kroner og med 200 ansatte. Selskapene har hittil vært eid av Aller Media og hatt et nettverkssamarbeid. Nå overføres eierskapet til det nyopprettede Ahead Group Norway AS, som etablerer en egen ledergruppe. Samtlige selskaper vil drives videre under sine respektive merkenavn, står det i pressemeldingen. 

- Aller ønsker å ta et sterkere industrielt grep om sin satsing på marketing. Dette er et av våre vekstområder og vi ønsker å realisere enda mer av kraften i porteføljen gjennom et tettere samarbeid mellom selskapene, til det beste for kundene og nye vekstmuligheter for selskapene, sier konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl, ifølge pressemeldingen. 

Per Engh Halvorsen, var med å starte Redink og har siden ledet oppbyggingen av selskapet, står det i pressmeldingen. Han har tidligere vært med å utvikle selskaper innenfor Dinamo og har også bakgrunn som informasjonssjef fra blant annet Kværner og Telenor. Han vil også bli en del av konsernledelsen i Aller media og rapportere til konsernsjefen.

Engh Halvorsen tiltrer i stillingen 1. november. 

Powered by Labrador CMS