Amalie Mellingen har tydelig ambisjoner i stillingen som salgskonsulent hos Lindbak.

Amalie har jobbet som butikksjef – nå tar hun fatt på bedriftsmarkedet

Den ferske salgskonsulenten tror erfaring fra privatmarkedet er en styrke.

Publisert

Amalie Mellingen hadde fredag sin første arbeidsdag som salgskonsulent hos Lindbak avdeling Bergen.

Hovedoppgavene blir å bistå nye og eksisterende kunder med å finne løsninger og tjenester innen lyd og bilde, kaffe og vann, skrivere, IT og kontormøbler.

– Jeg kommer fra klesbransjen hvor jeg har jobbet meg opp fra selger til butikksjef. Nå ønsker jeg nye utfordringer, og følte neste naturlige steg var å jobbe med salg mot bedriftsmarkedet, sier Mellingen til SALG24.

– Hvilke erfaringer tar du med deg fra tidligere?

– Det jeg tar med meg videre er hvordan skape en god dialog med kunden, og sørge for å finne den beste løsningen for at kunden skal bli fornøyd. I tidligere stillinger har jeg vært i kontakt med et bredt spekter av forskjellige mennesker med ulike behov. Det ser jeg på som en styrke når jeg nå skal jobbe i B2B-markedet.

Hun har soleklare ambisjoner. Målet er fornøyde kunder, gode salgsresultater og personlig utvikling som bidrar til at hun fortsetter å vokse i salgsyrket.

– Hva liker du best med å jobbe som selger?

– Jeg synes det er utrolig kjekt å treffe mange nye mennesker – både kunder, kollegaer og leverandører. I tillegg er det utrolig gøy og ikke minst motiverende å nå budsjetter.

Powered by Labrador CMS