Aller Media selger bladet Autofil til Bilforlaget, melder Kampanje.
Aller har gitt ut bladet - som opprinnelig ble startet samtidig som NRK-programmet «Autofil» gikk på TV - siden 2002.
Klubbleder i Aller, Sonja Nordanger, sier til Kampanje at salget vil medføre overtallighet for seks årsverk, men at de skal gjøre alt for å sikre jobbene deres.
De nåværende Autofil-abonnentene kan «fortsatt forvente et minst like sterkt og engasjerende blad fremover», melder Bilforlaget i en pressemelding.
– Vi har ambisjoner om videreutvikling av Autofil, løpende tilpasset en mediebransje i rask endring. Derfor er dette en god nyhet for alle bilentusiaster som har et nært forhold til Autofil. Samtidig åpner dette spennende muligheter for oss i møte med annonsør-markedet, sier Atle Falch Tuverud, sjefredaktør og administrerende direktør i Bilforlaget, i pressemeldingen.
Bilforlaget gir allerede ut Bladet Bil, som i siste måling hadde 125 000 lesere. Autofil hadde på sin side 114 000 lesere.