Produsent for Rød Løper Sondre Rahm (fra venstre), programleder Kine Falch, videojournalist Thea Hope og programleder Jonas Scheie Hammer på den røde løperen under Gullruten i Bergen i helgen som var.
Produsent for Rød Løper Sondre Rahm (fra venstre), programleder Kine Falch, videojournalist Thea Hope og programleder Jonas Scheie Hammer på den røde løperen under Gullruten i Bergen i helgen som var. (Foto: Kevin Smilden)

Aller nærmet seg en million visninger med kjendis-TV forrige uke

– Rød Løper treffer ekstremt godt i vår viktigste målgruppe, forteller Jonas Jørstad, digitalredaktør for seher.no og leder for kjendisdesken til Aller Media.

I uken som gikk hadde kjendis-tv fra Aller 982.000 visninger. Én fjerdedel kommer fra Aller Medias samarbeidspartner YouTube, mens resten er fra egne plattformer på Dagbladet.no og Seher.no, skriver Aller i en melding.

– Det er veldig gøy å lage noe som jeg faktisk selv er midt i målgruppen av, sier programleder Kine Falch (27).

For 71 prosent av alle som ser Rød Løper på YouTube er under 35 år.

Falch og programledermakker Jonas Scheie Hammer (25) bidrar også til å dra kjønnsbalansen til Aller Medias TV-satsing i riktig retning.

– Vi har nøyaktig like stor andel kvinnelige seere som vi har mannlige på programmet. Og nesten en tredjedel er mellom 16 og 35 år. Rød Løper treffer ekstremt godt i vår viktigste målgruppe, forteller Jonas Jørstad, digitalredaktør for seher.no og leder for kjendisdesken til Aller Media.

Han er tydelig på at Gullruten i Bergen hadde mye å si si for rekordtallene.

– Vi har hatt en god økning siden oppstarten i februar, og sist uke var det klart at det ble rekord allerede før kjendisene ankom løperen i Bergen. Det er vi stolte av, og det er klart at det ga oss en ekstra boost. Store kjendisbegivenheter som Gullruten er både spennende og viktige for Rød Løper, sier Jørstad.

Til toppen