Amedia
Amedia (Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix)

Amedia lanserer nytt «Spotify-abonnement»: Gir leserne tilgang til alle avisene

Mediekonsernet gjør krisetiltak permanent.

20. mars ble det klart at Amedia innførte et strakstiltak for sine abonnenter, der de lar nesten alle få tilgang til de største og mellomstore mediene sine.

Nå gjør mediekonsernet tiltaket permanent, opplyser de i en melding. Dermed blir Amedia først i Norge ut med å tilby ett abonnement alle sine kunder, hvor de får tilgang til over 70 aviser.

Norske lesere har i en årrekke bedt mediene om å lansere en slags «Spotify»-løsning hvor man kan abonnere på en rekke medier uten å måtte betale for hver enkelt. Nå er Amedias løsning det nærmeste man kommer her til lands.

Anders Opdahl, konserndirektør med regionansvar for mediehus, forbrukermarked samt innholds- og produktutvikling. Foto: Ole Gunnar Onsøien

Multiabonnementet skal hete +Alt og lanseres som et fast tilbud fra 18. mai.

– Dette er en unik modell som vi vet mange har ventet på. Nå kan norske avislesere for første gang få direkte tilgang til alt innholdet våre over 900 journalister fra Lyngdal i sør til Honningsvåg i nord daglig produserer. Lokalt, regionalt og nasjonalt, opplyser konserndirektør Anders Opdahl i en melding.

Da de kjørte dette abonnementet som et krisetiltak for leserne, var det mer enn 170.000 av avisabonnentene som benyttet seg av muligheten. Nå gjør Amedia dette til en permanent ordning, gjennom et nytt multiabonnement. Alle abonnenter vil kunne oppgradere sitt lokalavisabonnement til også å omfatte nettverket av over 70 lokalaviser, samt Nettavisen, forteller de i meldinga.

– Vi har lenge sett på muligheten for å etablere et slikt +Alt-abonnement som vi nå gjør. Dette vil dekke et løpende behov mange av våre abonnenter har, helt uavhengig av en slik unntakstilstand som koronapandemien har satt oss i. Derfor mener vi det nå er riktig å gå ut med et abonnementstilbud som virkeliggjør muligheten for å tilegne seg nyheter og annet innhold fra hele landet til hele landet. Ingen andre enn Amedia har en slik mulighet, sier Anders Opdahl.

Til toppen