Kathrine Saastad og Therese Eriksson til Amedia Salg og Marked. (Bilde: Amedia / Christina Børding)

Amedia styrker laget for programmatisk vekst - henter fra Schibsted og Eniro

Therese Eriksson og Kathrine Saastad til Amedia Salg og Marked.

Amedia Salg og Marked har ansatt to nye ledere: Therese Eriksson blir salgssjef for strategisk kundeteam, mens Kathrine Saastad blir leder for digitale kjøp.

De får dermed en viktig rolle i det felles salget for konsernets over 60 lokale medier, ikke minst i forbindelse med satsing på programmatisk salg gjennom Googles plattformer, skriver selskapet i en melding. 

Therese Eriksson starter i Amedia 1. september. Hun kommer sist fra stillingen som salgssjef i Eniro. Eriksson har erfaring fra blant annet Aftenposten og Edda Media. Hun har utdannelse fra BI og Høgskolen i Buskerud og Vestfold.

- Therese blir en fin forsterkning på Amedia-laget. Vi er fornøyde med å ha sikret oss henne i våre rekker, sier konserndirektør Victoria C. Schultz i meldingen. 

 - Det var enkelt for meg å takke ja til denne jobben, og jeg gleder meg stort til å ta fatt på nye oppgaver i Amedia. Jeg ser virkelig frem til å få jobbe med Amedias strategiske kunder samt å få være en del av reisen på deres satsing innen programmatisk annonsesalg, sier Eriksson selv. 

Kathrine Saastad blir leder for digitale kjøp og starter 1. november. Saastad kommer sist fra stillingen som programmatic operation manager hos Schibsted Media Group med hovedprioritet å etablere den programmatiske satsningen for Schibsted. Hun har lang erfaring fra Schibsted i tillegg til FINN.no og Mediehuset Nettavisen.

Av utdanning har hun en bachelor i internasjonal markedsføring og relasjonsledelse fra BI. Saastad skal rapportere til Karl Espen Iversen, som leder Amedias programmatiske reklamesalg.

- Kathrine blir en viktig bidragsyter til den videre utviklingen av Amedias digitale posisjon. Vi er svært fornøyde med å få Kathrine på laget, sier Iversen.

Totalt har Amedia en gruppe på 20 personer som skal sikre gode kampanjeleveranser til kundene, lokalt og nasjonalt - og Saastads jobb blir å rulle dette ut over hele landet. 

- Den programmatiske omsetningen når ikke sitt fulle potensiale så lenge programmatisk kun er forbeholdt de med tilgang på teknologien. Det å etablere «programmatisk til folket» for Amedia gleder jeg meg stort til å sette i gang med, sier hun.

I tillegg til konsernets egne aviser, samarbeider samkjøringen med en rekke andre lokale medier - totalt over 100 aviser og over 2 millioner lesere hver dag.

 

Til toppen