Anders Spilling vender tilbake til Schibsted

Anders Spilling gjør comeback i Schibsted: Blir ny teknologidirektør for distribusjon

Kommer fra direktørstilling i Vinmonopolet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Anders Spilling, som er sivilingeniør med en doktorgrad i mobilkommunikasjon, kommer fra stillingen som direktør for digitalisering og netthandel i Vinmonopolet.

Han har tidligere erfaring fra nettopp Schibsted, både som direktør for produktstrategi og operations i Schibsted Norge Annonse - og før det som innovasjonsdirektør i Aftenposten.  

– En av de store utfordringene til varehandelen og netthandelen spesielt er knyttet til «the last mile». Jeg mener Schibsted Distribusjon er godt posisjonert for å svare på mange av disse utfordringene. For meg er det derfor en spennende mulighet å kunne bli med på å utvikle denne virksomheten videre, sier Anders Spilling i en melding.

Schibsted Distribusjon når ut til 90 prosent av Norges husstander og driver sammen med Amedia og Polaris Media HeltHjem. Selskapet inkluderer også tjenester som Morgenlevering og pakketjenesten megtildeg. Denne uken ble abonnementstjenesten Svosj lansert.

– Anders har en sterk kompetanse innen tech og produkt. Samtidig kjenner vi ham som en sterk, dyktig og hyggelig person som har fått ting til å skje fra Schibsted tidligere. Vi er veldig glade for å få Anders tilbake til Schibsted og ombord, sier Cathrine Laksfoss, administrerende direktør i Schibsted Distribusjon.

I sin nye rolle vil Spilling ha et overordnet teknologiansvar for Schibsteds distribusjonsvirksomhet og samarbeide tett med de enkelte selskapene hvor Schibsted Distribusjon er hovedeier: Distribution Innovation, Morgenlevering.no, helthjem netthandel, Zoopit og Svosj. 

Han tiltrer stillingen som teknologidirektør senere i høst.

Powered by Labrador CMS