André Løyning (35) blir markedsfører i United Stage

Tidligere Klassekampen-vaktsjef og Aftenposten-journalist til booking- og managementselskapet United Stage.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det melder United Stage i en pressemelding.

– Som digital markedsfører i United Stage ønsker jeg å være på lag med fansen til artistene våre. Det er en fantastisk jobb, sier André Løyning (35) ifølge meldingen.

Han har de siste fem årene jobbet for sitt eget produksjonsselskap Saftflaske.no. Før det har han vært vaktsjef i Klassekampen og journalist i Aftenposten, står det i meldingen.  – André Løyning er en perfekt match både faglig og kulturelt, og vi er svært fornøyde med å få ham med på laget. André har over mange år vist seg som en fantastisk historieforteller og formidler, sier Jan Roger Andreassen, daglig leder i United Stage ifølge meldingen.  Ifølge meldingen debuterte Løyningsom dokumentarfilmskaper på Den norske filmfestivalen i Haugesund i 2016 med «Cocks & Crosses – musikken som ikke ville dø», en dokumentar om Årabrot. I United Stage skal han jobbe med å gjøre artistene synlige i digitale kanaler. – Løynings faglige bredde er bortimot unik i Norge. Hans voldsomme produktivitet og nese for kvalitetsarbeid er sjelden. Han behersker journalistikk og tekst, er dokumentarist, videoregissør, kjenner digital markedsføring og sosiale medier for de relevante sjangre, sier Andreassen i følge pressemeldingen. 

Powered by Labrador CMS