Anna Laestadius er ny CCO i TUI Group

Anna Laestadius blir Chief Creative Officer for TUI Group

Den nordiske markedsdirektøren får global rolle.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det skriver TUI i en pressemelding tirsdag.

- TUIs globale merkevare har utviklet seg mye de siste årene. I dag jobber nærmere 70.000 kollegaer under ett navn med ett uttrykk overfor kundene våre. Dette er en fantastisk mulighet til å bidra til fremtidig utvikling, sier Anna Laestadius.

I sin nye rolle som Chief Creative Officer i TUI Group får Laestadius ansvar for den globale utviklingen av TUIs merkevare.

Laestadius tar over den internasjonale rollen etter Barbara Haase, som gikk av tidligere i år.

– Med mer enn 20 års internasjonal erfaring innen merkevarebygging og digital utvikling så er Anna Laestadius den perfekte match for vår globale merkevare, sier Erik Friemuth, Chief Marketing Officer i TUI Group.

Laestadius har jobbet i TUI siden 2015, og var blant annet ansvarlig for selskapets navneendring fra Star Tour til TUI i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Hun beholder rollen som nordisk CMO og forblir en del av TUI Nordic sitt styre.

Hun  startet sin karriere innen reklame og har tidligere jobbet for Star Alliance, Volvo Cars, Absolut Vodka og Ericsson.

Powered by Labrador CMS