OSLO 20090318: Hans Geelmuyden under  presselanseringen av den store lærerrekrutteringskampanjen 2009 på Høgskolen i Oslo. Geelmuyden har vært sentral i utformingen av PR-opplegget og utformingen av kampanjen som i følge Kunnskapsdepartementet er en av tidenes største rekrutteringskampanjer i offentlig sektor. Knytter neven.
Foto: Bjørn Sigurdsøn / SCANPIX
OSLO 20090318: Hans Geelmuyden under presselanseringen av den store lærerrekrutteringskampanjen 2009 på Høgskolen i Oslo. Geelmuyden har vært sentral i utformingen av PR-opplegget og utformingen av kampanjen som i følge Kunnskapsdepartementet er en av tidenes største rekrutteringskampanjer i offentlig sektor. Knytter neven. Foto: Bjørn Sigurdsøn / SCANPIX (Bjørn Sigurdsøn)

Ansatte i Geelmuyden Kiese ut mot egen sjef på Facebook: – Det er nok nå, Hans

Ansatte skriver på Facebook at de tar avstand fra sjefens uttalelser og beklager til alle som har følt seg tråkket på.

Den siste uken har Kampanje skrevet om manglende mangfold i byråbransjen. Debatten tok for alvor fyr etter at Hans Geelmuyden uttalte at «kebabnorsk er ikke godt nok i GK».

Siden har det ballet på seg og flere har deltatt i debatten med sterke reaksjoner til Geelmuydens uttalelser. 

Tirsdag ettermiddag publiserer de ansatte i Geelmuyden Kiese et innlegg på byråets egen Facebook-side. Det er ikke kjent for Medier24 hvem som står bak - utover at de skriver i innlegget at det er de ansatte.

I innlegget sier de at de ikke ønsker å unnskylde sin sjef, men at de ønsker å si i fra at de som jobber der er like opptatt av og glade i mangfold som det de som har deltatt i debatten er. 

– Jeg synes det er et flott innlegg, sier Hans Geelmuyden til Medier24. 

Han er ikke interessert i å kommentere noe mer om selve debatten, men har dette å si:

– Jeg er ferdig med det. Denne diskusjonen videre må foregå i form av en samtale. Det er ikke mulig å ha en konstruktiv samtale på sosiale medier, sier Geelmuyden.

Videre fortsetter han:

– Denne samtalen har jeg invitert til. Det er en stående invitasjon og jeg setter meg gjerne ned med en kopp kaffe for å prate med de som ønsker det, sier han.

Han avslutter med at han er enig i at både kommunikasjon-, reklame- og mediebransjen er for hvit.

– Vi er hjertens enige om formålet. Dette har vi i Geelmuyden Kiese slåss for i 31 år, sier han. 

Til toppen