Aslak Sletten

Aslak Sletten er ny kommunikasjons- og markedssjef hos Nobels Fredssenter

– Jeg har et stort engasjement for kommunikasjon, innovasjon og samfunn, og gleder meg til å skape publikumsvekst, sier Sletten, som begynner i jobben mandag 7. oktober.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi er svært glade for at Aslak Sletten kommer til Nobels Fredssenter. Han bringer med seg bred bransjeerfaring fra næringsliv, kommunikasjonsbyrå̊ og private organisasjoner. Han er den rette til å lede vårt kommunikasjons- og markedsarbeid framover, forteller direktør Liv Tørres i pressemeldingen.

I nesten 20 år har Sletten arbeidet med kommersiell ledelse, kommunikasjon, innovasjon og samfunnsansvar. Han har i flere år vært markedsdirektør i SOS-barnebyer, han har vært nordisk avdelingsdirektør for kunde- og markedsinnsikt i Posten Norge og leder og rådgiver i byråene McCann og Mediacom, ifølge pressemeldingen.

I tillegg er han også styremedlem i ANFO, og har det siste halvåret ledet et digitalt innovasjonsmiljø i teknologiselskapet Evry.

– Jeg har et stort engasjement for kommunikasjon, innovasjon og samfunn, og gleder meg til å skape publikumsvekst, aktualitet og innovative partnerskap for et av de sterkeste merkenavnene Norge har globalt. Nobels Fredssenter ivaretar viktig kunnskap om fredsprisvinnerne og spiller en viktig rolle som samfunnsaktør i sentrale spørsmål som fred, konfliktløsning og FNs bærekraftsmål, sier Aslak Sletten i pressemeldingen. 

– Jeg kan ikke tenke meg noe mer meningsfylt å jobbe med enn nettopp å bidra til å utvikle Nobels Fredssenter til en enda mer attraktiv partner på bærekraftig innovasjon, avslutter han.

Powered by Labrador CMS