Aslaug Kalve bytter beite og går til radio: Slutter i byrå for å bli analysesjef i P4

- Ser fram til å jobbe med et utviklende og spennende mediemarked, sier hun.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

P4 styrker analysestaben, og ansetter Aslaug Kalve som analysesjef, opplyser radioselskapet i en melding.

Aslaug Kvale til P4.

Kalve har 17 års erfaring med markedasanalyse og kommunikasjon, og kommer fra MediaCom hvor hun de siste seks årene har jobbet som senior innsiktsrådgiver for deres største kunder.

Før det jobbet Kalve elleve år som konsulent i MMI/Synovate avd. Media/Food&Retail.

P4s markedsdirektør, Charlotte Førli, sier P4-gruppen med dette står enda bedre rustet til å møte et fragmentert mediemarked i rask endring.

- Dagens mediemarked stiller økende krav til dokumentasjon, og analyse er derfor en sentral og viktig oppgave for å sikre riktig kurs og stadig vekst. Vi er veldig glade for å ha kapret et av bransjens skarpeste hoder innen analyse og ønsker Aslaug Kalve hjertelig velkommen til oss i P4, sier Førli.

Også Kalve gleder seg stort til å ta fatt på jobben som analysesjef i P4.

- Etter mange år som konsulent og rådgiver for flere kunder og bedrifter både fra markedsanalyse- og kommunikasjonssiden ser jeg frem til å jobbe med et utviklende og spennende radiomarked i meget spennende mediehus, sier hun.

Kalve kommer til å samarbeide tett med P4s senior markedsanalytiker, Åse Marit Linberg.

 

Powered by Labrador CMS