– Jeg skal ikke legge skjul på risikoen som følger med, men jeg har alltid drømt om å starte for meg selv, sier Alexander Johannessen.

Alexander sa opp jobben, satser fulltid på eget selskap

– Helt avhengig at jeg leverer varene selv.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det sier Alexander Johannessen, til KOM24.

I to og et halvt år har han jobbet med digital markedsføring i Optura Nordic i Tønsberg. Nylig sa han opp jobben for å jobbe fulltid i eget selskap, AJ Media.

– Det er en litt ambivalent følelse. Jobben i Optura Nordic var den første jobben min etter studiene, og et sted jeg har hatt muligheten til å lære utrolig mye de siste årene.

Vil bli et fullservice byrå

Johannessen studerte entreprenørskap på BI, men fant ut etter et år at det ikke passet ham.

– Det er klart at det første året ofte består av mye teori, og jeg har ikke noe vondt å si om BI. Men jeg merket raskt at det ikke passet meg, så jeg droppet ut. Deretter gikk veien videre til Noroff.

Der har han gjennomført et årsstudium i digital markedsføring.

– Studiet har en veldig praktisk tilnærming og gjorde det godt mulig å kombinere med jobb ved siden av.

Mot slutten av årsstudiet etablerte han AJ Media, og det er der han nå satser fulltid. Byrået tilbyr ulike tjenester innen annonsering, markedsføring og webdesign. Innhold, video, tekst, bildeproduksjon og annonsering

– I tillegg er det stort fokus på annonsering og på sikt skal AJ Media bli et fullservice byrå.

Johannessen jobber nå med OMNI Estate som er lokalisert i Spania. I tillegg til Energi Treningssentre i Bergen, samt Helse & Prestasjon.

– Riktig å satse nå

Neste år håper Johannessen å hjelpe kunder med utvikling av nettbutikk og nettsider, hvor byrået står for hele prosessen fra innhold til levering. Ut året skal han jobbe alene, kun ved hjelp av frilansere ved behov, men håper å kunne ansette flere kolleger neste år.

– Jeg er helt avhengig at jeg leverer varene selv. Jeg skal ikke legge skjul på risikoen som følger med, men jeg har alltid drømt om å starte for meg selv. Det visste også Optura Nordic, og selv om det føles skummelt, gleder jeg meg til å kunne satse på selskapet mitt på fulltid.

Han forteller om en endring i markedet siden i fjor sommer.

– Jeg merket hvordan etterspørselen stoppet umiddelbart i starten av pandemien, men synes det har virket positivt og lovende fra sommeren. Det føles derfor riktig å satse nå.

AJ Media har jobbet med kunder som Færder kommune, Nøtterøy Idrettsforening og Hoa Beauty lashes.

Powered by Labrador CMS