M24TV:

BA økte opplaget med 16,9 prosent i fjor. Nå drømmer Sigvald Sveinbjørnsson om å passere 20.000 abonnenter

Det var god stemning da mediebransjen la fram tall for aviser og magasiner i dag. Hør hva BA, VG og lokalavisene sier om ståa.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– 2017 ble et historisk år. Opplaget for mediehusenes aviser har vært fallende siden 1997, men nå etter 19 år med nedgang har 46 prosent av titlene vekst i opplaget, fastslår administrerende direktør Randi S. Øgrey i MBL.

Det er først og fremst økningen i digitalt opplag som bidrar til den positive utviklingen.

Denne grafen er et godt bilde på norske avisers utvikling: Digital brukerbetaling gir vekst igjen.

Totalopplaget for aviser tilsluttet MBL og LLA økte med 0,7 prosent fra 2016 til 2017. 46 prosent av avisene kunne notere opplagsvekst i 2017, noe som er en høyere andel enn året før.

Blant de som lyktes best i fjor var Bergensavisen. Hør mer om det, og hvilke mål Sigvald Sveinbjørnsson har framover, øverst i saken!

 

LES OGSÅ:

Flere intervjuer fra dagens opplagspresentasjon:

VG+ har passert 150.000 abonnenter, og vil i år gi 100 millioner kroner i inntekter. Vi snakker med Gard Steiro og Jane Throndsen:

Posted by Medier24 on 7. mars 2018

Stabile opplagstall for lokalavisene - nå kommer det digitale løftet her også, håper Rune Hetland og Roar Osmundsen:

Posted by Medier24 on 7. mars 2018

 

Powered by Labrador CMS