Ledergruppen i Keyteq: Daglig leder Hans-Petter Ulstein, leder UX & Front End Stine Vinnes, leder digital marketing Linda Kragseth og leder teknologi & utvikling Are Sorenstuen.
Bergensbyrået Keyteq vokser raskt, utvider til Oslo - og ansetter Silje Ulla-Zahl som kommersiell direktør
Gjennom kjøp av et annet byrå og flere ansettelser, rigger Keyteq seg for videre vekst. Kan vise til solid vekst i omsetningen de seneste åra.
Bergensbyrået Keyteq, hvor Media Bergen er hovedeier, melder om stor vekst, flere kunder og nye kloke hoder på laget.
I fjor passerte omsetningen for første gang 50 millioner kroner, med en omsetning på 51,7 millioner - og et driftsresultat på 3,3 millioner. Byråinntekten var på 31,2 millioner.
Og med flere av disse kundene i hovedstaden, satser Keyteq nå også i Oslo: Selskapet har nylig kjøpt det digitale produkt- og tjenestebyrået Feed, og har ansatt flere digitale rådgivere som skal jobbe fast ved Keyteqs nye Oslo-kontor. Byrået varsler også flere ansettelser på programmatiske annonsekjøp.
Keyteq har også ansatt ny kommersiell direktør - Silje Ulla-Zahl. Hun er tidligere salgsdirektør i Storby og Schibsted, og har tidligere blitt kåret til Årets salgsleder av E24.
- Etter syv spennende år i Schibsted er jeg nå svært motivert for å ta fatt på en ny reise sammen med kompetente folk i Keyteq. Jeg har kommet inn i et fagmiljø med høyt tempo og ambisjoner.
- Det gir meg stor tro på at vi sammen skal fortsette å utvikle Keyteq til å være i forkant av det kundene vil ha, også i fremtiden. Det å være kunde hos Keyteq skal gi resultater og det vil være mitt hovedfokus, sier Ulla-Zahl i en melding.
Keyteq har siden etableringen gått fra å være et rent IT-selskap til et digitalbyrå med stadig bredere portefølje og kompetanse.
Daglig leder Hans-Petter Ulstein tror at nøkkelen til Keyteqs suksess kommer fra troverdighet og transparens, og mener at man skiller seg ut i jungelen av digitale rådgivere, med full åpenhet:
- Vi har ingen hemmelige svarte bokser eller uoversiktlige forretningsmodeller der kundene ikke hele veien kan følge verdiskapingen vi gjør sammen med dem, sier han.