Allerede har «The world’s most beautiful gaming experience» vunnet Sabre Award, IN2Sabre og Sponsor- og eventprisen for årets produktlansering. Nå er spillopplevelsen også nominert til Global Sabre Awards.

Norsk nominasjon i Global Sabre Awards

Det prisbelønte caset «Verdens vakreste spillopplevelse» har allerede vunnet tre priser. I oktober kommer avgjørelsen om de går til topps nok en gang i «VM innen PR».

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette er utrolig stas, og jeg vil takke alle samarbeidspartnere, samt en ekstra honnør til alle i PR-operatørene. Dette var en satsning fra byrået, og det var mange involverte. Spesielt Wilhelm Bjerke hos oss var en viktig pådriver for at vi ikke skulle inngå kompromiss på selve ideen, sier Eivind Hammer Myhre i PR-operatørene om nominasjonen i Global Sabre Awards, til KOM24.

– Hvis Sabre omtales som EM er dette VM, sier Eivind Hammer Myhre.

Han forklarer at dette er det nærmeste man kommer VM i PR.

– Hvis Sabre omtales som EM er dette VM. Og det at Ubisoft-caset vårt har blitt nominert til Global Sabre Awards, er jo utrolig kult.

Kjempet mot korona og budsjett

I Global Sabre Awards er det mange om beinet, og over 5500 caser er innlevert fra hele verden. Det er derfor enda mer stas at Ubisoft med PR-operatørene og Kite Kommunikasjon Event er nominert.

– Av disse er det kun de 40 beste som blir nominert. Det er også slik at det ikke går an å nominere direkte til Global, man må være blant de beste i sin region for å ha en sjanse.

«The world’s most beautiful gaming experience» begynte tilbake i november 2020 da Ubisoft skulle lansere den nyeste tittelen innen dataspill i Assassin´s Creed-serien, Valhalla. Målet var å skape oppmerksomhet på sosiale medier blant alle tilhengere av denne spillserien. Slik begynte reisen for å skape verdens beste spillopplevelse.

For å finne verdens fineste RGB-belysning, gikk turen til nord og Lofoten der et komplett spilloppsett ble satt opp utendørs i norsk natur.

– Når Simon Bentsen (prosjektleder fra Kite), Steffen Walstad (fotograf) og jeg stod der og det enorme nordlyset traff akkurat idet dronen var ferdig ladet og klar til å filme, tror jeg vi øynet noe suksess. I tillegg hadde vi jo en enorm tro på ideen fra start, og vi kjempet med nebb og klør for å få det til, på tross av både korona og budsjettutfordringer.

Åpner flere dører

Så langt har spillopplevelsen vunnet Sabre Award, IN2Sabre og Sponsor- og eventprisen for årets produktlansering, og er nominert til to ulike Digital Communication Awards.

Først og fremst er det et bevis på at vi er helt der oppe hva kreativitet og gjennomføringskraft angår. Det er vanskelig å regne ut den faktiske verdien på slik oppmerksomhet, men jeg mener dette er med på å åpne en del dører. I tillegg er det en veldig fin bekreftelse ovenfor eksisterende kunder, samt at det nok gjør det lettere å få aksept for den neste «rare» ideen.

Han tror en miks av internasjonale og norske priser er en fordel for byrået.

Ja takk begge deler! Jeg tror en kombinasjon er best for byrået, også det er jo selvfølgelig litt ekstra stas når man konkurrerer mot så mange.

Byrået har aldri vært nominert til Global Sabre Awards tidligere i løpet av deres 17 år lange historie. 27. oktober avgjøres det hele.

Vi går alltid for gull, men det er mange veldig spennende nominasjoner. Alt i alt er vi utrolig fornøyde med å være topp 40 i verden, sluttplasseringen blant de blir bare bonus!

Powered by Labrador CMS