Paal Fure, administrerende direktør i Dentsu Aegis Network.
Paal Fure, administrerende direktør i Dentsu Aegis Network. (Foto: Dentsu Aegis Network)

Byrågruppen Dentsu Aegis ber alle 300 ansatte om å jobbe hjemme om de kan

– Vi ser det som selvsagt at vi som markedsleder og foregangsaktør er aktivt med på en høyst nødvendig nasjonal dugnad, sier administrerende direktør Paal Fure.

Byrå- og konsulentselskapet Dentsu Aegis har i dag 326 ansatte i Oslo og Bergen og eier byrånettverkene Carat, Vizeum, RED dentsu x, Isobar, iProspect, MKTG og Isobar.

Nå varsler Paal Fure at de tar grep i disse koronatider. Samtlige ansatte får, som kan, blir bedt om å holde hjemmekontor. I en melding skriver de at de endrer arbeidsform til «Flex Modus» av hensyn til folkehelsen, hensynet til ansatte og deres nettverk – samt ikke minst for kundene.

– Vi ser det som selvsagt at vi som markedsleder og foregangsaktør er aktivt med på en høyst nødvendig nasjonal dugnad for å gjøre vårt for å bidra konstruktivt i denne veldig krevende situasjonen, opplyser administrerende direktør Paal Fure i Dentsu Aegis Network i en melding.

Han sier at det i praksis betyr at de oppfordrer alle sine over 300 ansatte som til å utføre arbeidet sitt hjemmefra dersom at dette ikke medfører en  vesentlig ulempe for kundene kunder. I tillegg innebærer det:

  1. De som trenger å jobbe deler av dagene i deres kontorer sprer seg for å unngå at de sitter tett på hverandre.
  2. Det er flexibel tilstedeværelse på kontoret for å unngå offentlig transport i travle tider på døgnet. 
  3. Fra nå deltar ingen av deres ansatte på fysiske møter - så sant ikke det er av avgjørende betydning – de bruker heller digitale plattformer eller telefon. 
  4. Ingen av deres ansatte deltar på større konferanser, seminarer, sosiale sammenkomster eller andre arrangementer. 
  5. Fra i dag velger de å ikke bruke personalrestaurantene i Oslo og i Bergen.

– Det er avgjørende betydning at vi i Dentsu er løsningsorienterte og aktivt hjelper næringslivet med å holde hjulene i gang og sørge for at det er så godt som business as usual for kundene våre. Konsekvensene av handlingslammelse er uhyggelige. Om vi vi eller andre aktører i markedet reagerer for tidlig med for sterke virkemidler, for ettertiden avgjøre. Vi er trygge på at vi gjør det rette ut fra hva vi vet, og i samråd med alle ledere og verneombud har vi funnet gode løsninger som skaper resultater for våre kunder – selv om det er en situasjon vi ikke har opplevd maken til, avslutter Paal Fure.

Til toppen