JOHN ARNE MARKUSSEN, sjefredaktør og direktør i Dagbladet. Her fra da avisa feiret 20 år som nettavis i fjor.
JOHN ARNE MARKUSSEN, sjefredaktør og direktør i Dagbladet. Her fra da avisa feiret 20 år som nettavis i fjor. (Arkivfoto: Gard L. Michalsen)

Dagbladet og Se og Hør skal utrede felles kjendisdesk

Aller vil at mediene skal samarbeide om kjendisstoff.

  • Endret

Oslo (NTB): Ledelsen i Dagbladet og Se og Hør ønsker at journalistene skal samarbeide tettere om kjendisstoff.

Aller Media har nå sendt ut en intern melding til de ansatte om samarbeidsplanene, skriver Dagens Næringsliv.

«Aller Media har alle forutsetninger for å være størst og best på kjendisstoff. En prosjektgruppe skal nå i gang med å se på mulighetene for en felles kjendisdesk», heter det meldingen, som Dagens Næringsliv har fått tilgang til.

Prosjektgruppen skal blant annet se på hvordan journalistene i de to mediene skal organiseres, driftes og bemannes.

«Prosjektets mål er å sikre kjendisstoffets posisjon i konkurranse med aktører som TV 2 og VG ved en sterkere samordning av den digitale satsingen på kjendis- og underholdningsstoff», står det i internmeldingen.

Dagbladet og Se og Hør har allerede begynt å samarbeide om kjendisstoff på nett-TV.

De to mediene har hatt samme eier siden Aller Media kjøpte Dagbladet i 2013.

Til toppen