Flere norske sportsredaksjoner bet på da de feilaktige opplysningene om Sander Berges besøk i Manchester dukket opp tirsdag.
Flere norske sportsredaksjoner bet på da de feilaktige opplysningene om Sander Berges besøk i Manchester dukket opp tirsdag. (Foto: NTB Scanpix/montasje)

Dagbladet, TV 2 og NRK «gikk fem på» engelsk Twitter-tabbe: – En feil vi skulle vært foruten

Engelsk journalist meldte feilaktig at landslagsspiller Sander Berge var i Manchester. – Viktig å være kildekritisk, minner NTBs sportsredaktør, Ole Kristian Bjellaanes, om.

Tirsdag formiddag steg temperaturen hos flere norske sportsredaksjoner da meldinger om at landslagsspiller Sander Berge angivelig skulle være på medisinsk test hos Manchester United.

Bli medlem og få tilgang til mer eksklusivt innhold!

Allerede registrert?
Logg inn her

månedlig

Kr 189
Bestill innen 1. januar og få 1 måned til 1 kroner 1,-
Kjøp
Bestill nå og få første måned til 1,-
 

Betal med kort - Visa, Mastercard eller via Paypal. For bedriftsavtale eller faktura, ta kontakt med abo@medier24.no.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på abo@medier24.no
Til toppen