Kommersiell direktør Christian Thu og innholdssjef Danny Pellicer.
Kommersiell direktør Christian Thu og innholdssjef Danny Pellicer.

FOLK

Danny Pellicer (49) flytter hjem for å lære søringan å lage kommersielt innhold

Østfoldingen slutter i Nordlys - blir kommersiell innholdssjef i Amedia Salg og Marked.

Danny J. Pellicer (49) har startet som kommersiell innholdssjef i Amedia Salg og Marked, skriver mediekonsernet i en melding. 

Pellicer kom sist fra jobben som leder i NordlysLAB, innholdsbyrået til den nordnorske avisa. Han startet i sin nye jobb 1. juni.

– Jeg gleder meg enormt til å være med på å utvikle Amedias satsing på innholdsmarkedsføring. Amedia er landets største og beste lokalaviskonsern med fantastiske aviser over hele landet. Det ligger et stort kommersielt potensial i den posisjonen, mener Pellicer.

Pellicer vokste opp i Askim, men har bodd 25 år i Tromsø.

Han går med andre ord fra å jobbe med innholdsmarkedsføring for Nordlys til tilsvarende for hele Amedia.

 

- Har klokkertro på den levende og relevante historien

– Lokalavisene våre er verdens beste på kunnskap om sine nedslagsfelt, og de vet hva leserne sine er opptatt av. Det er vår styrke, og den skal vi bli flinkere til å bruke kommersielt. Jeg har klokkertro på den gode, levende, engasjerende og relevante historien. Det blir stadig viktigere med kommersielt innhold som målgruppa faktisk er opptatt av, sier Danny J. Pellicer.

Pellicer har gått gradene hos Amedia-avisen Nordlys. Han begynte i 2001 som journalist. I 2010 ble han digital- og TV-redaktør hos Nordlys før han i 2015 startet som leder for NordlysLAB. Før det jobbet han som programleder og reporter i NRK og Dagbladet. 

 

- Vil bli best i Norge

Pellicer skal rapportere til kommersiell direktør Christian Thu i Amedia Salg og Marked:

– Danny har fått oppgaven med å bygge opp Amedias satsing på innholdsmarkedsføring. Vår ambisjon er å bli best i Norge på lokal innholdsmarkedsføring, og det på et riksdekkende nivå, sier Thu.

– Amedia har en sterk og offensiv kommersiell strategi hvor innholdsmarkedsføring utgjør en sentral del. Det var derfor viktig å få på plass en ressurs av Dannys kaliber, sier Christian Thu.

Til toppen