Kampanje-gjengen utenfor lokalene i Prinsens gate 22 i Oslo sentrum. Fra venstre Erlend Fossbakken, Dag Robert Jerijervi, Hilde Nyman, Sara Viken Løvhaug, Knut Kristian Hauger, Anne-Margrethe Horvei Barnevik, Nina Gade Tenvik og Emilie Eloranta Rossholt.
Kampanje-gjengen utenfor lokalene i Prinsens gate 22 i Oslo sentrum. Fra venstre Erlend Fossbakken, Dag Robert Jerijervi, Hilde Nyman, Sara Viken Løvhaug, Knut Kristian Hauger, Anne-Margrethe Horvei Barnevik, Nina Gade Tenvik og Emilie Eloranta Rossholt. (Foto: Eivor Eriksen / Kampanje)

De ansatte i Kampanje jubler over vekst: Bransje­nettstedet øker omsetningen og leverer én million i resultat

- Nå er vi tilbake der vi skal være, sier Kampanje-sjef Knut Kristian Hauger.

Nettavisen Kampanje.com omsatte i fjor for 13,76 millioner kroner og driftsresultatet ble på litt over én million kroner.

Dermed øker de både omsetningen og veksten, viser det rykende ferske regnskapet.

 

- Tilbake der vi skal være

Ansvarlig redaktør og daglig leder Knut Kristian Hauger sier i en melding at han er fornøyd med fjoråret.

- Kampanje kan for 2017 skilte med leserrekord, rekord i antall arrangerte konferanser, omsetningsvekst og et av de beste økonomiske resultatene i Kampanje historie. Millioninvesteringer i digital produktutvikling ble tatt over driften, noe som ga svakere resultater i 2014, 2015 og 2016. Nå er vi tilbake der vi skal være, sier Hauger.

I 2016 leverte Kampanje Forlag AS er lite underskudd på litt over hundre tusen, men nå er røde tall byttet ut med grønne.

Kampanje kan nemlig vise til en driftsmargin før avskrivninger (EBITDA) på 13,2 prosent for 2017.

 

Dette tjener Kampanje penger på

Hauger beskriver at veksten skyldes økte inntekter på digitale annonseinntekter, events og digitalt abonnement.

Han avslører også at 2018 ligger an til å bli et godt år.

- For bare få år siden hentet Kampanje mesteparten av sine inntekter fra den trykte papirutgaven. I løpet av kort tid er vi blitt et heldigitalt medieselskap som hele tiden jobber med å skape nye inntektsstrømmer. Vi var blant de aller første i mediebransjen som satset på eventer, et forretningsområde som er blitt en viktig arena for oss og ikke minst våre partnere og lesere, sier Hauger i meldinga.

Kampanje ble etablert i 1964 og ble i 2009 kjøpt ut fra Egmont og overtatt av tre ansatte: Knut Kristian Hauger, Hilde Nyman og Erlend Fossbakken. Selskapet består i dag av sju årsverk og holder til i lokaler i Oslo sentrum.

Til toppen