Den irske avisen The Herald forvekslet fotballspilleren Romelu Lukaku med rapperen Stormzy.
Den irske avisen The Herald forvekslet fotballspilleren Romelu Lukaku med rapperen Stormzy. (Bilde: Manchester United / Skjermdump)

Den irske avisen The Herald med flau tabbe på forsiden: – Henda i været. Vi gikk på en kjempesmell

Avisen forvekslet fotballspilleren Romelu Lukaku med rapperen Stormzy. Nå legger redaktør Alan Steenson seg paddeflat.

I helga signerte fotballspilleren Romelu Lukaku for klubben Manchester United og det skulle selvfølgelig få spaltemeter i avisa - også i The Herald.

Problemet var bare at overskriften «Lukaku Is Ready For Work» sto ikke til bildet. Eller motsatt.

Ved siden av teksten står en stolt mann i blått Manchester-treningstøy med bildeteksten «New Manchester United signing Romelu Lukaku».

Så hva er problemet?

Det er ikke Lukaku på bildet, men rapperen Michael Omari aka Stormzy.

Sistnevnte er supporter av klubben og desken i The Herald har ikke klart å se forskjellen på rapperen og ballspilleren.

Nå tar redaktør Alan Steenson bladet fra munnen og legger seg paddeflat på vegne av avisa. Under overskriften «Apologies for picture error» skriver Steenson:

Hands up, we got it badly wrong. Earlier, we made an error with a picture of Romelu Lukaku that wasn't him. It was Stormzy. To be honest, we are totally embarrassed and want to say sorry to all involved and our readers for the error. We will keep our eye on the ball in future.

Til toppen