Dentsu DNA: Den nye enheten i Dentsu Aegis Network Norge vil blant annet bestå av Steven Kristoffer Amundsen, Dorin Săndulescu, Roger Omella, Dag Bjørndal, Erik Solberg, Camilla Sandeman-Kiste og Håkon Onsager.

Dentsu Aegis Network Norge lanserer ny enhet: Dentsu DNA skal satse på data og teknologi - og skal bli eksperter på GDPR

Har allerede blitt startet opp i Nederland, Italia og Tyrkia. Norge blir det fjerde landet på listen, før det videre skal rulles ut i Sverige, Finland og Danmark.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dentsu DNA blir navnet på satsingen til Dentsu Aegis Network Norge som spesialiserer seg på data og teknologi. Enheten skal blant annet ruste nettverkets kunder enda bedre for endringene som kommer ved innføringen av GDPR, opplyser selskapet i en pressemelding.

– Vi ser at det er et stort behov innen datarådgivning her i Norge, både innenfor operasjonell rådgivning og bistand til utvikling. Det er også bakgrunnen for at vi oppretter nettopp Dentsu DNA, sier Paal Fure, konsernsjef i Dentsu Aegis Network Norge i meldinga.

Enheten lokaliseres sammen med Dentsu Aegis Network-byråene Carat, Vizeum, MKTG, iProspect og Isobar, og skal understøtte dem for å ytterligere forsterke leveranser innen data. Enheten vil starte opp sitt arbeid umiddelbart.

DNA skal bistå byråene i Dentsu Aegis Network med valg eller utvikling av systemer for lagring av data, hvilke grep en bedrift må ta for å etterleve føringene gitt av GDPR, avansert analyse og mye mer.

– Ydmyk og stolt

Erik Solberg skal lede satsningen i det nye selskapet. Han blir hentet inn fra sin stilling som direktør for innsikt, data og teknologi i Carat.

– Jeg er ydmyk og veldig stolt over å få denne muligheten. Jeg mener satsing på teknologi og data er noe av det viktigste vi skal gjøre i tiden fremover. Med det mannskapet vi har satt sammen i Dentsu DNA, har vi et utrolig sterkt og spennende fagmiljø på tvers av mange disipliner; det er nøkkelen for å lykkes, avslutter Solberg i meldinga.

Powered by Labrador CMS