Byråleder Øystein Larbøl (til venstre) melder om god fart for MKTG. Her med kollegene Marius Hoff Magnusson og Marte Nedrelid.
Byråleder Øystein Larbøl (til venstre) melder om god fart for MKTG. Her med kollegene Marius Hoff Magnusson og Marte Nedrelid. (Bilde: Dentsu Aegis)

Dentsu-byrået MKTG snudde på drifta, vokser videre og leverte overskudd i fjor

Omsatte for 11,8 millioner kroner på såkalt activation marketing, og melder om solid fart i 2017.

Activation-byrået MKTG økte omsetningen med 20 prosent fra 2015 til 2016, og omsatte dermed for 11,8 millioner kroner i fjor. 

Det lille byrået er siste skudd på stammen i Norge for byrånettverket Dentsu Aegis, og i andre hele driftsår ender det altså med et lite overskudd på 385.000 kroner.

Til sammenligning endte 2015 med 9,8 millioner kroner i omsetning, og en drøy million i minus. 

I en melding fra MKTG sier byråleder Øystein Larbøl at man etter en litt treg start, valgte å justere kursen - ikke minst for å levere lønnsomhet i oppdragene:

- Vi ser nå at modellen vi har valgt er riktig og vi har nå fått på plass en struktur i byrået som gir oss et solid grunnlag å bygge videre på. Vi har hatt en god start på 2017 og bruker nå dette momentet til å utvikle oss videre innenfor experiential marketing.

- Som siste tilskudd i MKTG er Marius Hoff Magnussøn hentet inn fra Plan B for å ha hovedansvaret for byråets leveranser ut mot kunde. Marius innehar event-faglig bakgrunn fra Australia og stiller med profesjonell erfaring fra blant annet Gyro og JCP, sier Larbøl. 

Activation marketing og experiential marketing handler om å hjelpe forbrukerne med å oppleve en produkt eller en merkevare - gjennom for eksempel følelser, engasjement, syn, lukt, hørsel og andre sanser. 

MKTG har blant annet levert flere kampanjer for Norwegian, BBC Brit, Therese Johaug og The Stig. 

Til toppen