Dette er noen av de som har jobbet med gravesamarbeidet mellom Dølen og NRK. Fra venstre: Distriktsredaktør i NRK Innlandet, Inger Johanne Solli, Guro Vollen, Sigrid Gausen, redaktør Tone Sidsel Sanden, Tore Larsen, Ane Vaet og Arafat Malik fra Dølen, samt Dag Kessel fra NRK Innlandet.
Dette er noen av de som har jobbet med gravesamarbeidet mellom Dølen og NRK. Fra venstre: Distriktsredaktør i NRK Innlandet, Inger Johanne Solli, Guro Vollen, Sigrid Gausen, redaktør Tone Sidsel Sanden, Tore Larsen, Ane Vaet og Arafat Malik fra Dølen, samt Dag Kessel fra NRK Innlandet. (Jan Magnus Weiberg-Aurdal)

Dølen laget gravesak om hotell som ble til asylmottak. Nå nekter eieren avisa og de ansatte adgang til området

Avisa Dølen får ikke lov å besøke Rondablikk høyfjellshotell etter den store gravesaken «Rondablikksoga», skriver NRK.

I slutten av november besøkte Medier24 lokalavisa Dølen, som de siste månedene har samarbeidet med NRK og Senter for undersøkende journalistikk (SUJO) om en svær gravesak om Rondablikk høyfjellshotell - som over natta ble omgjort fra hotell til asylmottak. 

Onsdag skriver NRK at eieren av hotellet, Ola Moe, nå nekter avisa inngang på hotellområdet og at flere ansatte som har uttalt seg kritisk i Dølen-artiklene heller ikke er velkomne på området. Det kom fram i en e-post han skal ha sendt etter at artiklene ble publisert. 

Dølen omtalte saken selv først.

I en e-post til NRK skriver Moe at avisa og de ansatte har kommet med «falske nyheter og drittpakke» og at adgangsforbudet derfor står fast. Utover det ønsker han ikke å kommentere saken. 

Dølen-redaktør Tone Sidsel Sanden, sier til NRK at forbudet får stå for Moes regning. 

– Vi har forholdt oss ryddig til Ola Moe i denne saken. At han velger å reagere på denne måten nå i etterkant, får stå for hans regning, sier redaktør Tone Sidsel Sanden til NRK. 

LES OGSÅ: Sigrid (24) gikk rett fra studier til graving på Vinstra

Til toppen