På bildet; salgsdirektør Cecilie Eriksrud (t.v.) og magasinredaktør Jane Trondsen. (Foto: Trond Solberg/VG)

Du vil ikke tro hva VG lanserer denne fredagen: Et nytt magasin på papir

«Endelig Fredag» er navnet, som går i strupen på Dagbladets TV-bilag.

VG - som i år har jobbet med en redesign og omprofilering av papiravisa - kommer nå med en av nyhetene:

Et nytt fredagsmagasin.

- Vi skal gi litt ekstra til den lojale VG-leseren på fredager. Et pusterom ved ukeslutt. En mulighet til å krølle seg opp i sofaen og ta en velfortjent pause mens du nyter magasinet. Vi ønsker å tilby best mulig kvalitet, - lengst mulig, sier magasinredaktør Jane Throndsen i en melding

Endelig Fredag inneholder tips til hva du kan gjøre i helgen, intervjuer med kjente mennesker, inspirerende oppskrifter, hjernetrim og hele ukens TV-program. Dermed går VG i strupen på Dagbladet og deres TV-bilag samme dag. 

- Med Endelig Fredag vil VG berike helgen og forhåpentligvis gi leserne den etterlengtede helgefølelsen, skriver mediehuset om satsingen.

Sjefredaktør Torry Pedersen sier følgende om satsingen:

- Vi vet at VGs papiravis fortsatt betyr veldig mye for veldig mange. Og vi ser at lesingen er spesielt høy inn mot helgen. Med dette magasinet vil vi berike VG som produkt. Og derfor har vi lagt inn elementer i Endelig Fredag som vi vet leserne setter ekstra stor pris på.

Mediehuset sier de har brukt mye tid på å kartlegge hva nordmenn gjør i helgen, for å planlegge innholdet i det nye magasinet.

Og med raskt fallende annonseinntekter, er magasinsegmentet en kanal som fortsatt kan ta seg godt betalt for reklame. Derfor tror salgsdirektør Cecilie Eriksrud på produktet:

- Printleseren er fremdeles en attraktiv målgruppe og annonsørene nyter godt av høy synlighet på store rike formater med lite støy og lang lesetid.

- Vi må huske at Norge er mye mer enn bare Oslo 3. Store annonsører kjøper ikke print fordi de liker å kjøpe annonser som ikke virker, de kjøper det fordi de gir de slag på kassa, mener hun.

Til toppen