Eivor Jerpåsen i Tønsbergs Blad.
Eivor Jerpåsen i Tønsbergs Blad. (Eira Lie Jor)

FOLK

Eivor Jerpåsen (28) forlater Tønsbergs Blad – blir redaksjonell utviklingssjef i Amedia

Hun blir Jostein Larsen Østrings nestkommanderende i Amedia innholdsutvikling, og får blant annet ansvar for å videreutvikle lokalaviskonsernets redaksjonelle strategi.

Eivor Jerpåsen (28) forlater jobben som nyhetsleder i Tønsbergs Blad og blir redaksjonell utviklingssjef i Amedia innholdsutvikling – med ansvar for å blant annet videreutvikle Amedias redaksjonelle strategi.

– Jeg har takket ja fordi for meg er dette én av de mest spennende jobbene i mediebransjen om dagen. Jeg brenner for lokaljournalistikken og synes det er kjempemotiverende å kunne bidra til at de bevarer sin viktige posisjon og funksjon og i form av ny innsikt i innhold, lesermønster og bruk av plattformer, sier hun til Medier24. 

Hun har også redaksjonell erfaring fra blant annet Sandefjords Blad og et vikariat i Amedia innholdsutvikling bak seg. 

– I en bransje der endringene skjer så raskt, er vi nødt til å prioritere de riktige grepene og klare å endre oss i takt med leserne slik at vi forblir relevante også i framtiden. Det er ingen lett oppgave, men alle Amedias 72 aviser har vist at de tar utfordringen på strak arm, noe som har gitt resultater! Jeg gleder meg veldig til å jobbe videre for at vi kan løfte oss ytterligere, sier hun videre. 

 

– Sterk analysekompetanse

Ifølge direktør for innholdsutvikling i Amedia, Jostein Larsen Østring, skal Jerpåsen jobbe med å videreutvikle den redaksjonelle strategien til Amedia. 

– Dette innebærer alt fra å vurdere hvordan vi skal ta i bruk nye formater i journalistikken, å analysere hvilke plattformer vi skal prioritere å være til stede på og hvordan vi skal anvende dem, og å videreutvikle analysene om hvordan vi stadig kan nå nye mennesker med journalistikken vår. Her har vi kommet et stykke på vei, men langt fra langt nok, skriver Østring til Medier24. 

Hun går også inn som nestleder i avdelingen, og overtar Østrings oppgaver og lederansvar mens han er i en planlagt permisjon i 2020, opplyser han. 

– Med Eivor får vi en medarbeider som har sterk analysekompetanse, som kjenner Amedias strategi godt fra før av, og som samtidig kjenner virkeligheten ute i redaksjonene. Det siste er spesielt viktig i denne rollen, skriver Østring. 

 

Siste nytt rett til din innboks? Meld deg på vårt nyhetsbrev!

* indicates required
 

 

Til toppen