CCT-GRUNNLEGGERE: Christian Overaa og Jørgen Simmenes vil utfordre tradisjonelle annonseportaler, med annonser som oppsøker brukeren

Ekspanderer voldsomt med automatisert Facebook-markedsføring: CCT tredobler omsetningen og flytter til USA

- Flere amerikanske eiendomsmeglerkjeder har vist interesse for teknologien, sier gründer Christian Overaa.

CCT Marketing omsatte i fjor for 33 millioner kroner, men de tallene er forlengst historie: Nå melder om stor vekst i år.

Ifølge selskapet var omsetningen i tredje kvartal alene på 40,2 millioner, mot 11,2 millioner samme periode i fjor.

Selskapet, som tidligere er omtalt på Medier24, har utviklet et verktøy som gjennom automatisering og avanserte algoritmer kjører målrettede annonser på Facebook.

Så langt i all hovedsak på eiendom, men ambisjonen er også markedene bil og stillingsannonsering.

Tanken er at i stedet for å vente på at kjøperen finner annonsen, så finner annonsen kjøperen.

- Vår løsning når den største gruppen i boligmarkedet og det er alle dem som ikke aktivt er på boligjakt. Brukeren får presentert en bolig som matcher med flere aspekter. Du skal i prinsippet ikke finne drømmeboligen, men drømmeboligen skal finne deg, sier Overaa.

I Norge har Privatmegleren vært den største og viktigste kunden. Selskapet er allerede på plass i Sverige, Danmark, Storbritannia og Australia. Og mer skal det bli:

- Veksten kommer til å fortsette med uforminsket styrke i flere kvartaler fremover. Vår reise har såvidt startet og kundene er svært fornøyd med løsningen vi leverer, sier Christian Overaa, daglig leder og en av to gründere. Den andre er Jørgen Simmenes, som i dag er styreleder.

Ifølge gründerne er det investert og brukt 80 millioner kroner på å utvikle teknologien. Som nå ser mot et av de største og viktigste markedene i verden:

- I USA har flere meglerkjeder vist interesse for teknologien og det er ventet at de første avtalene kommer på plass før nyttår, sier Overaa.

Han flytter nå selv til Los Angeles - for å ta hånd om det amerikanske markedet.

 

 

Til toppen