Moldes Magnus Wolff Eikrem (midten), Ruben Gabrielsen og Ohi Omoijuanfo (t.h.) kan juble for foreløpig tabelltopp i Eliteserien - og gode seertall i juni.

Eliteserien fronter økningen i seertallene i juni for Discovery

– Vi opplever at seingen på Eliteserien har økt ganske betydelig i år, sier Espen Skoland i Discovery Networks.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Juni ble en god måned for Discovery-gruppe, men økende seertall på Eliteserien og gode tall på sekundærkanalene VOX, MAX og FEM.

I den kommersielle målgruppen, seere fra 15 til 50 år, hadde Discovery Networks en andel på 24,7 prosent gjennom juni måned. Blant totalbefolkningen, 10 til 79 år, var andelen på 19,1 prosent. Begge tallene er en oppgang på hele 21 prosent fra juni 2018, opplyser Discovery i en pressemelding.– Dette er en veldig fin opptur å ta med seg inn i sommerferien. Vi opplever at seingen på Eliteserien har økt ganske betydelig i år, og særlig Super-søndagene på TVNorge har vært gode. Det viser at vi er på riktig kurs i vårt langsiktige prosjekt med å gi fotballen til folket og bygge opp interessen for norsk fotball igjen, sier Espen Skoland, nordisk kommunikasjonsdirektør i Discovery Networks.

Powered by Labrador CMS