Medier24 jubler (i koronavennlige omgivelser) over å ha nådd 5.000 abonnenter. Ja, det er litt vanskelig å se at vi gliser bak munnbindene, men det gjør vi =)
Medier24 jubler (i koronavennlige omgivelser) over å ha nådd 5.000 abonnenter. Ja, det er litt vanskelig å se at vi gliser bak munnbindene, men det gjør vi =) (Foto: Medier24)

KOMMENTAR

Endelig jubler vi igjen: Nå har Medier24 passert 5.000 abonnenter

«Vi har gått fra trafikk- og salgsrekorder til kutt, men aldri mistet troen på journalistikken. Nå har vi endelig albuerom til å satse enda tyngre!», skriver Erik Waatland.

Jeg er den første til å innrømme at korona har vært vanskelig for oss. Vi har tapt flere millioner, mista dyktige folk og kjent på det alle kjenner på: Vi er møkka lei av hjemmekontor.

Noe av det beste med å jobbe i Medier24 er alle flinke folka, humoren, drivet etter å skape noe bra - og ikke minst: Å jobbe med det samme målet om å lage den beste lokalavisa i mediebransjen.

Det er derfor ingen grunn til å sminke sannheten: 2020 har vært kjipt. Kjipt fordi vi er vant til å jakte rekorder, men nå har måttet svømme motstrøms. Kjipt fordi vi er vant til å vokse, men nå har måttet kutte. Og kjipt fordi vi har måttet sette en rekke spennende prosjekter på vent. Men nå, kjære lesere. Nå kan vi i alle fall juble over en veldig viktig ting:

Vi har passert 5.000 abonnenter!

De inntektene har gitt oss muligheten til å rekruttere nye og superdyktige talenter som hver dag tar store steg. Det er så latterlig gøy å kunne fastslå at, til tross for at korona har vært møkk kommersielt, har det også vært en solid redaksjonell suksess. Medier24 har aldri hatt flere lesere, mer engasjement fra bransjen - og nå også aldri hatt flere abonnenter. Det betyr at vi nå kjenner at vi har albuerom til å satse enda tyngre på journalistikken.

Alt dette er takket være verdens beste redaksjon og markedsavdeling!

Som selskap har korona vært en vekker. Der vi ukentlig har slått både trafikk- og salgsrekorder, så har vi nå måttet kutte. Og det har vært kjipt å midlertidig gå ned i lønn, fjerne alt som er «nice to have» og gjøre store strukturelle grep på kostnadssiden.

Vi liker å bruke penger - det blir tross alt best avis av litt galskap. Men der vi ikke har kunnet hive tusenvis av kroner på sommerfest for bransjen, lage sprell i markedet med merch eller satse tungt på gravesaker fra frilansere, så har vi gjort alt vi har kunnet for å gi dere siste nytt, kritisk journalistikk og inspirasjon fra de klokeste hodene i bransjen. Og jeg lover dere at det blir mye mer av dette.

Nå skalerer vi opp og ansetter én til - og varsler samtidig at vi vil hente enda flere dyktige folk i starten av 2021. Medier24 er et selskap som skal vokse. Vi skal bli større med bedre innhold, være mer relevant for flere - og ikke minst skal vi sparke hardt fra oss.

Mediebransjen er full av gode historier, men det er også en bransje som noen ganger trenger et spark i ræva. Jeg lover at vi skal sparke hardt fra oss fremover - og det takket være abonnentene våre som gir oss troen på at vi leverer et produkt det er verdt å betale for.

Så - hvordan skal Medier24 vokse fremover? Om noen få dager lanserer vi et grundig gjennomtenkt prosjekt som vi har jobbet med i over ett år - og som har ligget på vent. Nå er ventetiden er over.

Det blir avis!

Til toppen