Unni Strømstad (t.v.) er fornøyd med å hente Eliese Laustsen Døvle til Evry.
Unni Strømstad (t.v.) er fornøyd med å hente Eliese Laustsen Døvle til Evry.

FOLK

Evry skrur opp produksjonen av eget innhold - henter Eliese Laustsen Døvle (30) for å lede satsingen

Skal bygge innhold for teknologiinteresserte, og gjøre IT-selskapet mer kjent.

Eliese Laustsen Døvle er ansatt som leder for ekstern­kommunikasjon og sosiale medier i Evry, melder IT-selskapet. Hun begynner i jobben 1. august. 

Bak ansettelsen ligger en ambisjon om å styrke satsningen på innholdsproduksjon, og dele mer av selskapets kompetanse innen digitalisering, teknologi og strategisk design.                                                                                                                                             

Laustsen kommer fra DNB og har bakgrunn som journalist i blant andre Dagens Næringsliv og VG.

- Vi er veldig glade for å ha fått Eliese til å lede innholdsproduksjonen i EVRY. Med bakgrunn fra flere av landets største mediehus, hvor det å tilpasse innhold til ulike plattformer og kanaler har vært en viktig del av arbeidsoppgavene, vil hun være en viktig del av det å bygge vår satsning på eksternkommunikasjon, sier markeds- og kommunikasjons­direktør Unni Strømstad i Evry.

Eliese Laustsen Døvle (30 og markedsdirektør Unni Strømstad.

Evry er et av Norges største IT-selskap, og står bak omfattende leveranser til både norsk og nordisk næringsliv, finanssektor og offentlige virksomheter.

Men dette bidrag til samfunnet er godt nok kjent, mener selskapet. Og det skal Elise Laustsen Døvle bidra til å gjøre noe med: 

- Jeg tror EVRY gjør mye som fremstår som «usynlig» for mange. Mer enn fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY, men er forbrukerne egentlig klar over dette selv?

- Flere fortjener å bli bedre kjent med fremtidens teknologiske løsninger og hvordan disse er med på å endre samfunnet. Det vil jeg bidra til, sier hun. 

Det siste året har 30-åringen kombinert historiefortelling med merkevarebygging og markedsføring som innholdsprodusent for DNB Nyheter. Her har Laustsen Døvle også bidratt til arbeidet med ny strategi og relansering av konsernets satsning på eget mediehus. 

- Jeg har hatt en veldig lærerik tid i DNB. Nå gleder jeg meg til å ta fatt på arbeidet med ny strategi for eksternkommunikasjon og sosiale medier i Evry. Jeg håper sommeren går fort, smiler Laustsen Døvle.

 

Til toppen