ANFO-direktør Jan Morten Drange (i midten) fikk denne uka WFA President’s Award 2018 fra David Weldon og Stephan Loerke. Her sammen med andre prisvinnere fra USA, UK, Japan, Marokko og Sverige.
ANFO-direktør Jan Morten Drange (i midten) fikk denne uka WFA President’s Award 2018 fra David Weldon og Stephan Loerke. Her sammen med andre prisvinnere fra USA, UK, Japan, Marokko og Sverige.

For andre år på rad kunne ANFO hente hjem den globale prestisjeprisen fra WFA

Den norske Annonsørforeningen fikk «WFA President's Award» under Global Marketer Week i Tokyo - for effekten av å arrangere konkurransen ANFO Effekt.

ANFO ble i år som i fjor tildelt prisen WFA President's Awards fra World Federation of Advertisers. Prisen ble delt ut under Global Marketer Week i Tokyo denne uka, hvor annonsørforeninger og markedsførere fra hele verden samles - i år parallelt med Advertising Week Asia. 

Administrerende direktør Jan Morten Drange hentet hjem prisen, og er naturlig nok fornøyd, melder han fra Japan: 

- Så vidt jeg ser er det kun store markeder som USA og UK som vinner slikt som dette to år på rad. Også ANFO da!

- Det er et privilegium å få være tilstede på slike arrangementer. Så mye inspirasjon, så mye læring! Men utfordringene er de samme og i høyeste grad globale, skriver Drange.

Annonsørforeningen fikk prisen for reklamekonkurransen ANFO Effekt, sier Drange - og legger til: 

- En reise som på kun seks år har tatt oss fra 0 til 621 bidrag og caser. I internasjonal sammenheng er det usedvanlig bra. 

Fra statuttene kan man lese: «The President’s Awards recognise initiatives that deliver an outstanding contribution to the marketing industry. They are awarded annually to projects run by national advertiser associations that have helped advance the marketer’s agenda and made a real business difference. Initiatives were judged on being able to compellingly demonstrate since January 2017 that they had made a measurable impact.»

David Wheldon, president i den globale annonsørforeningen WFA, sier i en uttalelse om prisene:  

- There is some fantastic work being done around the world to enhance the marketing discipline both for the benefit of marketers and consumers. These award winners have all delivered real, measurable value for their members and benefited the wider business and community. Congratulations to all!

 

Til toppen