TRYGVE RØNNINGEN, kanaldirektør i TV 2

Fotball-VM, Allsang på Grensen og God Sommer Norge har vært med på skape jubeltall for TV 2

Kanaldirektør Trygve Rønningen er fornøyd.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Kanalen melder om fin publikumsoppslutning i juli og en vekst på hele 7,7 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen 20 - 49 år, fremgår det av en pressemelding.

Hovedkanalen kan skilte med hele 26 prosent i aldersgruppen 20–49 år og 24,4 prosent blant alle TV-seerne – noe som er en kraftig vekst fra juli i fjor, i begge målgruppene.

TV 2 Nyhetskanalen økte også i begge seermålgruppene sist måned, heter det videre.

Kanaldirektør Trygve Rønningen er godt fornøyd med julitallene, og sier:

– Det er flere årsaker til at vi andelsmessig kommer styrket ut av denne sommeren, sammenlignet med fjoråret. Blant disse er fotball-VM, Allsang på Grensen, God Sommer Norge, Tour de France og TV 2 Nyhetene.

Også NRK kan melde om en het sommer, skriver Kampanje. NRK1 økte sin markedandel med 1,9 prosentpoeng til 30,6 prosent i juli.

"Samlet hadde NRKs kanaler en andel på 37,5, en vekst på 0,3 prosentpoeng sammenlignet med juli i fjor", heter det i saken - der det også fremgår at det for de øvrige kommersielle TV-husene ble en heller "tørr sommer":

Discovery-gruppen, med kanaler som TVNorge, Max og Eurosport Norge, fikk en samlet markedsandel på 14,7 prosent, som er en tilbakegang på 3,7 prosentpoeng.

TVNorge falt med 0,9 prosentpoeng til 5,2 prosent.

Nordic Entertainment (TV3, Viasat 4 og TV6) hadde 6,1 prosent av seerne i juli.

Powered by Labrador CMS