Espen Stensvold Rønning har sin første sommer som markedssjef i Hunderfossen.

Sommerpraten

Postgirobygget og DeLillos er de som gir Espen sommerfølelsen

Navnebyttet til Oda og måten forsvarssjefen framstår på imponerer markedssjefen på Hunderfossen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det Espen Stensvold Rønning, markedssjef Hunderfossen, som svarer.

– Hva gjør du i sommer?

– I sommer har jeg min første sesong på Hunderfossen. Her forventer vi godt besøk, så som førstereis blir det mye å sette seg inn i. Heldigvis har vi hytte ikke langt fra hjemme, så jeg har muligheten til å kjenne på feriefølelsen imellom slagene på jobb.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Selv om det ikke er de låtene jeg nødvendigvis hører mest på, så er det vanskelig å komme utenom klassikerne fra min ungdomstid med Postgirobygget - En solskinnsdag og DeLillos - Smak av honning i spissen.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– For min del har det meste har dreid seg om korona. Jeg må si jeg ser frem til den dagen hvor samfunnet blir seg selv igjen. Sånn faglig har jeg selv brukt mest tid på data og hvordan vi på en trygg måte kan fortsette å bruke data i annonsekjøp etter Google og Apple sine oppdateringer.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Jeg synes vi har veldig mage dyktige og inspirerende personer i bransjen. Jeg synes Forsvaret med Generalmajor Eirik Kristoffersen i spissen er utrolig gode. De har en fremragende evne til å løfte frem samfunnsoppdraget og treffer som regel spikeren på hodet når de er ute. I tillegg vil jeg trekke frem navnebyttet til Oda. Hele kommunikasjonspakken knyttet til navneskiftet var godt synkronisert og utført med en glimt i øyet som gledet meg. Det er imponerende å se hva de er i ferd med å skape, jeg gleder meg til å følge fortsettelsen.

– Hva er årets flause til nå?

– Her har vi dessverre hatt noen rare episoder knyttet til debatten om pandemien. Utspillene fra ordføreren i Molde var ikke helt bra, men jeg tenker vel at NRK Debatten med Charter Svein og Lotepus være bunnpunktet. Selv om det kanskje var gode argumenter for at de to skulle på tv så opplevde jeg ikke at de ga noe ekstra til debatten. Som fotballinteressert så kan jeg heller ikke unngå å nevne lanseringen av Super League. Hvordan det går an å være så lite i kontakt med målgruppen forstår jeg ikke.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Hva som er den største er jeg usikker på og jeg tror ikke jeg har gjort noen grove tabber. Den siste dreide var en leverandør som skulle hatt noe mer informasjon i forkant av et møte. Det hadde nok spart oss for noen misforståelser, men jeg tror vi landet på beina til slutt.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Det må være å investere tid i å bli god på ny teknologi og nye flater. Det å kunne bruke lyd og video på en moderne måte er jeg helt sikker på at det blir viktig. I tillegg at du forstår hvor du treffer de ulike målgruppene. Vær nysgjerrig, lek og lær med kanaler, formater og ulike tilnærminger til historiefortelling.

Powered by Labrador CMS