Stine Hartmann - her som Farmen-deltaker nylig.
Stine Hartmann - her som Farmen-deltaker nylig. (Bilde: TV 2)

FOLK

Fra Farmen til Dagsavisen: Stine Hartmann (31) blir eventansvarlig i mediehuset

Eirik Hoff Lysholm gikk til ukepressen for å finne eventansvarlig. Der fant han en engasjert profil som nå skal fronte mediehusets nye satsing.

Stine Hartmann (31) er ansatt som ansvarlig for en ny eventsatsing i Mediehuset Dagsavisen. Hun har blant annet erfaring fra Aller Media, men er for mange kanskje mest kjent som Farmen-deltaker nylig. 

- Ingen er bedre enn de store ukebladforlagene på å gjennomføre kommersielle arrangementer for leserne, og da var det naturlig å lete der for å finne riktig person til det som blir en helt ny satsing for oss, sier Eirik Hoff Lysholm, sjefredaktør og administrerende direktør i Mediehuset Dagsavisen.

Det vil si Dagsavisen, inkludert utgavene Fremtiden og Østfold, og Rogalands Avis på papir og en rekke lokale og nasjonale nyhetsnettsteder.

- Stine kommer med svært gode referanser fra Aller og KK, og jeg er sikker på at hun blir et frisk pust i vår organisasjon, sier Lysholm. 

 

Må jakte nye inntekter

- Vi jobber kontinuerlig med å finne nye inntekter. Det er ingen som tror at mediebransjen slik vi kjenner den, kan overleve bare gjennom tradisjonelle abonnements- og annonseinntekter, erkjenner Lysholm. 

- Hver dag snakker vi til rundt 150.000 mennesker gjennom våre publikasjoner. Vi har opplevd en mangedobling digitalt det siste året, og det gjør at vi hver måned har over 1,5 millioner unike brukere.

- I dette ligger det et stort kommersielt potensial, og vi håper at ulike events rettet mot alt fra pensjonister til gravide skal kunne styrke oss i dette arbeidet. Aviser bør ha akkurat samme muligheter som magasinbransjen til å koble lesere og kommersielle aktører på nye arenaer, sier Lysholm.

Stine Hartmann begynte som reporter i Topp og har senere hatt erfaring fra ulike stillinger i Aller-systemet, blant annet med events for KK.

Hun har også deltatt i Farmen på TV 2, og gjennom egen Instagram-konto med nesten 17.000 følgere har hun den siste tiden drevet treningsveiledning.

I Mediehuset Dagsavisen skal Hartmann kun jobbe med kommersielle prosjekter.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver, og ser fram til å jobbe med nye måter å samle lesere på, sier Stine Hartmann.

 

Til toppen