Fredrik Sand blir ny markedssjef i Klassekampen. Han har tro på videre vekst for avisa

- Det finnes garantert flere der ute som kan sette pris på en skikkelig kvalitetsavis, sier han.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Når Christian Samuelsen snart tropper på som administrerende direktør i Klassekampen, blir det ledig jobb som markedssjef i avisa. Den posten skal fylles av Fredrik Sand, melder avisa torsdag.

– Forholdene i mediebransjen vil bare bli enda mer krevende framover – også for Klassekampen. Derfor er jeg svært fornøyd med å få på plass en markedssjef som både skjønner leserne, er kreativ og tenker smart om framtida, sier Samuelsen.

Sand har jobbet i markedsavdelinga i avisa siden 2013. Nå jobber han samtidig med en bok om gjennombruddet til det danske venstrepartiet Enhedslisten på Forlaget Manifest og har bakgrunn fra Rød Ungdom og Rødt.

– Fredrik  er strategisk anlagt og tenker smart om hvor og hvordan avisa bør markedsføres videre. I tillegg kjenner han «the Klassekampen-way» godt, sier Samuelsen.

Sand går altså inn i lederjobb i en avis som allerede har vært opplagsvinner flere år på rad. Men han tror ikke potensialet er brukt opp:

– Den solide veksten Klassekampen har opplevd gir all grunn til å være fornøyd. Men det finnes garantert flere der ute som kan sette pris på en skikkelig kvalitetsavis som Klassekampen, sier avisas nye markedssjef.

Og Sand trekker fram lesernes innsats for avisa som avgjørende for videre vekst:

– De gir bort prøveabonnement, skryter av Klassekampen på jobb eller på Facebook, og stiller opp for avisa på ulikt vis. Når du kombinerer selve avisa med dedikerte lesere får du en sterk legering.

- Her skal vi satse videre i markedsarbeidet, og utvide med flere arrangementer og treffpunkter mellom Klassekampen og omverdenen, fra fysiske arrangementerlandet rundt til sosiale medier, sier Sand.

Fredrik Sand tiltrer stillingen i løpet av våren.

Powered by Labrador CMS